رشد ۱۸۲ درصدی شرکت‌کنندگان بروجردی در مسابقه «کتابخوانی رضوی»
کد خبر: 3836068
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

رشد ۱۸۲ درصدی شرکت‌کنندگان بروجردی در مسابقه «کتابخوانی رضوی»

گروه فرهنگی ــ مدیر امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد از رشد ۱۸۲ درصدی شرکت‌کنندگان بروجردی در مسابقه کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: در نهایت ۲۷ نفر در بخش‌های مختلف به‌عنوان برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب و معرفی شدند.

رشد ۱۸۲ درصدی شرکت‌کنندگان بروجردی در مسابقه «کتابخوانی رضوی»به گزارش ایکنا از لرستان، یک‌شنبه، بیست و هفتم مردادماه، آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با تجلیل از ۲۷ برگزیده این جشنواره در بخش‌های مختلف نقاشی کودکان، کتابخوانی آنلاین، مکتوب و ... با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در تالار دکتر زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، برگزار شد.

در این مراسم داوود پهلوان، مدیر امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد، با اعلام رضایت‌مندی از همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان بروجرد در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته مشارکت عمومی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح اقشار مختلف و آحاد مردم بروجرد بیشتر بود.

وی افزود: در جشنواره امسال مشارکت در بروجرد سه برابر سال‌های قبل، معادل ۱۸۲ درصد رشد داشته است که در نهایت ۲۷ نفر در بخش‌های مختلف به‌عنوان برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب و معرفی شدند که امروز از آنان تجلیل شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، با اشاره‌ به اهمیت خواندن کتاب و کتابخوانی به‌ویژه بین قشر جوان، اظهار کرد: فرصت‌ها همانند ابر از دست می‌روند و افراد نباید بگذارند این فرصت‌های گران‌قدر بیهوده سپری شوند.

وی با بیان این‌که همان‌طور که جسم به غذا نیاز دارد آدمی در تأمین غذای روح نیز می‌بایست دقت لازم را داشته باشد، افزود: غذای روح انسان قرائت قرآن، خواندن نماز و دعا، عبادت کردن و مطالعه مفید است، همه کتاب‌هایی که به چاپ می‌رسند شاید ارزش خواندن نداشته باشند و باید افراد به‌دنبال کتاب‌هایی بروند که در زندگی شخصی آن‌ها مفید واقع شوند.

حسینی با اشاره به این‌که مطالعه مفید و تأثیرگذار می‌تواند در ارتقای جامعه از نظر سطح فرهنگی افراد نقش داشته باشد، اظهار کرد: کتابی مفید است که در ساختار شخصیت انسان، بالا رفتن آگاهی، اصلاح اخلاق، رفع مشکلات اقتصادی، اصلاح آداب و معاشرت و ... برای فرد و جامعه مفید باشد.

انتهای پیام

captcha