شاعران با الهام از سیره امام علی(ع) به جنگ استکبار روند
کد خبر: 3836072
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

شاعران با الهام از سیره امام علی(ع) به جنگ استکبار روند

گروه فرهنگی ــ نماینده‌ ولی‌فقیه در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: در دنیایی که استکبار شمشیر را از رو بسته و به جنگ آمده، شعرا باید با الهام از سخن و سیره امیرمؤمنان علی(ع) به جنگ استکبار روند.

شاعران با الهام از سخن امام علی(ع) به جنگ استکبار بروند

به گزارش ایکنا از اصفهان، در اختتامیه کنگره شعر نهج‌البلاغه که عصر روز گذشته، یکشنبه، 27 مردادماه متن پیام آیت‌الله دین‌پرور، نماینده‌ ولی‌فقیه در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، از سوی فرزند ایشان، حجت‌الاسلام سیدمحسن دین‌پرور قرائت شد. متن این پیام بدین شرح است:

«از میان دریای معارف جا مانده از حضرت علی(ع) فصاحت و بلاغت آن بزرگوار مورد توجه ادیبان و شاعران قرار گرفته است. نکته مهم در شعر و ادب مفهومی است که منتقل می‌شود، شاعر نباید هنر خود را به درهم و دینار بفروشد. شاعران و ادیبان بسیاری هستند که هنر خود را در راستای مبارزه با ظلم و ظالم به کار گرفته و حتی از خطر و مرگ هم استقبال کرده‌اند.

شاعران متعهد شیعی در تاریخ مقابل ظالمان از خدا بی خبر ایستاده و رسالت خود را عمل کرده‌اند، گاهی یک شعر از لشکری مجهز به سلاح‌های مدرن کارآمدتر است؛ امروز رسالت شاعران در دنیای معاصر بیش از گذشته است، در دنیایی که استکبار شمشیر را از رو بسته و به جنگ آمده، شعرا باید با الهام از سخن و سیره امیرمؤمنان(ع) به جنگ استکبار بروند. شاعرانی که در میان هزار سوژه و شخصیت، به امام اول توجه کرده‌اند، نشان از آگاهی آن‌ها است. جهان امروز نیاز شدیدی به این الگوی ادبی دارد.

در گزارش سال 2002 میلادی برنامه عمران سازمان ملل متحد در مورد توسعه انسانی جامعه عرب در زمینه‌های مسائل کمیتی آموزش، بهداشت و تحقیقات، رشد و توسعه اقتصادی و دموکراسی از بیانات بزرگان به عنوان شواهد و سوابق تارخی استفاده شده است. در این گزارش در بخش مربوط به جامعه دانش‌محور در خصوص زمامداری، بخشی از سخنان امیرالمؤمنین و بخشی از فرمان آن حضرت به مالک‌اشتر به نقل از نهج‌البلاغه نقل شده است».
انتهای پیام

captcha