بازسازی غدیر در ۱۱ نقطه هرمزگان
کد خبر: 3836076
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

بازسازی غدیر در ۱۱ نقطه هرمزگان

گروه فرهنگی‌ ــ دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در استان هرمزگان گفت: بازسازی واقعه غدیر در ۱۱ نقطه استان هرمزگان انجام می‌شود.

مجید باقرزاده، دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، با تبریک فرارسیدن عید غدیر، اظهار کرد: واقعه غدیر در ۱۱ نقطه از استان هرمزگان بازسازی می‌شود.

وی افزود: غدیر یک فرهنگ است و در همین راستا مراسم بازسازی غدیر در بندرعباس بخش تخت روستای حسنلنگی ضلع شمالی پل، شهرستان بندر خمیر روستای لشتغان، شهرستان بندرخمیر روستای بناب، شهرستان بندرلنگه مرکز شهرستان مصلی امام جعفر صادق(ع)، جزیره قشم، شهرستان حاجی‌آباد بخش احمدی، شهرستان جاسک مرکز شهرستان محله لوران خورلایه روبی، شهرستان میناب شهرسندرک جنب حوزه امام علی(ع)، شهرستان سیریک بخش کوهستک، شهرستان رودان بخش جغین و شهرستان رودان مرکز شهرستان محله اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در استان هرمزگان هدف از برگزاری بازسازی واقعه غدیر را پاسداشت و عظمت و اهمیت آن خواند و افزود: با اجرای این‌گونه نمایش‌ها و کار هنری بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان از تحریف‌های احتمالی این واقعه تاریخی جلوگیری می‌شود.

باقر‌زاده ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ نفر عوامل و متصدیان و عوامل اجرایی در این برنامه عظیم مذهبی، فرهنگی و هنری که از طریق مراکز اردویی نواحی مقاومت بسیج به‌صورت مردمی با همکاری سپاه شهرستان‌ها اجرا می‌شود فعالیت دارند.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در استان هرمزگان در پایان گفت: واقعه غدیر یادآور بخشی از تاریخ اسلام برگرفته از کتب اهل سنت و شیعه است و به اعتقاد عموم مسلمانان ولایت علی ابن ابی‌طالب‌(ع) از طرف خداوند به پیامبر اسلام‌(ص) ابلاغ و تأکید شده که سینه‌به‌سینه بین مسلمانان و حتی کل بشریت جهت انتقال و نشر آن تلاش و مجاهدت کنند و در این صورت بود که رسالت پیامبر اسلام‌(ص) کامل می‌شد.

انتهای پیام

captcha