واقعه غدیر در روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود
کد خبر: 3836094
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

واقعه غدیر در روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ همزمان با عید غدیر خم، مراسم بازسازی واقعه غدیر توسط خادمان هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

هوشنگ انکوتی، مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، گفت: همه ساله به‌مناسبت دهه ولایت و امامت برنامه‌های متعددی از جمله جشن عید غدیر، حلیم‌پزی و همچنین مراسم بازسازی واقعه غدیر توسط خادمان هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن عید غدیر امشب از ساعت 21 در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود، افزود: این جشن با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) در وصف مولا علی(ع) همراه است.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه در حاشیه برگزاری جشن غدیر، آئین حلیم‌پزی نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: این مراسم با کمک مردم هر ساله باشکوه‌تر انجام می‌شود و امسال هشت دیگ حلیم طبخ و صبح روز عید بین مردم توزیع می‌شود.

انکوتی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری برنامه‌های غدیر، آشنایی نسل جوان جامعه با رویداد تاریخی و مهم غدیر است، گفت: غدیر عید اکمال دین است و بر هر مسلمان و شیعه‌ای واجب است که از جزئیات کامل این موضوع اطلاع کامل داشته باشد.

وی از بازسازی واقعه غدیر در روستای ده‌زیار خبر داد و افزود: برای سومین سال متوالی است که واقعه غدیر توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه کار تمرین برای اجرای این مراسم از حدود یک ماه و نیم گذشته توسط تعزیه‌خوانان آغاز شده است، تأکید کرد: بیش از 300 نفر در اجرای بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار ایفای نقش می‌کنند که حدود 30 نفر از آن‌ها نقش اصلی هستند.

انتهای پیام

captcha