هدف‌گذاری پلیس برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای
کد خبر: 3836109
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

هدف‌گذاری پلیس برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای

گروه اجتماعی ــ فرمانده پلیس‌راه گفت: پلیس با انجام طرح‌های پیشگیرانه، برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای کشور در سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار سیدتیمور حسینی، فرمانده پلیس‌راه کشور، امروز، ۲۸مرداد در حاشیه برگزاری کمیسیون مدیریت ایمن‌سازی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان در جمع اصحاب رسانه، گفت: استان مرکزی به لحاظ موقعیت استراتژیکی یکی از حساس‌ترین محورهای مواصلاتی کشور است، آمارها نشان می‌دهد عمده ترددهای تجاری در حوزه بار و مسافر از محورهای مواصلاتی این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سهم استان به لحاظ وقوع تصادفات سهم قابل توجهی است، به طوری‌که سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. تلاشی که در سال‌های گذشته در استان صورت گرفته توانسته تا حد ۶۰ درصد کاهش تلفات را به همراه داشته باشد، با توجه به ظرفیت خوب استان انتظار می‌رود این نرخ و رقم کاهش چشم‌گیر و مناسبی را داشته باشد.

حسینی در خصوص تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور بیان کرد: این آمار در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، آمار اعلام شده در خصوص میزان کاهش در مقایسه چشم‌اندازی که برای سال ۹۸ دیده شده هنوز فاصله دارد.

این مقام مسئول توقف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ را از جمله تصمیم‌های پلیس برشمرد و گفت: امید است این اتفاق رخ دهد و ما بتوانیم در یک بازه ۱۵ تا ۲۰ ساله این وسیله نقلیه را از چرخه ترافیک خارج سازیم.

فرمانده پلیس‌راه کشور از پیش‌بینی نصب ۲ هزار دوربین جدید در محورهای مواصلاتی کشور خبر داد و افزود: نکته مهم و قابل توجه این است که باید تلاش شود از امکانات و ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. پلیس با انجام طرح‌های پیشگیرانه، برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای کشور در سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

captcha