کاهش ۵۰ درصدی تلفات و تصادفات جاده‌ای استان مرکزی
کد خبر: 3836125
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

کاهش ۵۰ درصدی تلفات و تصادفات جاده‌ای استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی، صبح امروز، 28 مردادماه در کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی که با حضور فرمانده پلیس‌راه کشور در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، استان مرکزی در طول ده سال گذشته حدود 50 درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته و در سال 1393 رتبه اول کاهش تصادفات در سطح کشور را کسب کرده است و علی‌رغم دارا بودن حجم زیادی از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها همیشه در بحث کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی جزو استان‌های متوسط به بالا بوده‌ایم.

وی افزود: در شاخص کاهش زمان امداد‌رسانی، استفاده از امداد هوایی و پایگاه‌های ثابت و سیار امداد جاده‌ای نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده و وضعیت بهتری داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه‌خیز و روشنایی محورهای آزادراهی استان اقدامات خوب و مناسبی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و پلیس‌راه استان هم در محورهای استان بویژه در طرح‌های زمستانی و نوروزی حضور موثر و سهم بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشته است.

جانشین رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی گفت: جاده، عامل انسانی و خودرو سه گزینه موثر در سوانح رانندگی است؛ بجز اقدامات راهداری و کنترل های پلیس راه، دو عامل انسانی و خودرو، نقش موثری در افزایش یا کاهش سوانح رانندگی دارند که این عوامل از دو فرآیند فرهنگ سازی و اقدامات در سطح ملی تاثیر پذیرند و بویژه ایمنی خودرو نیاز به اقدامات در سطح ملی دارد.

زندیه وکیلی بیان کرد: درصد فوتی‌‌های خودرو پراید بسیار بالاست و در این رابطه نیاز به اقدام در سطح ملی است، از طرفی بسیاری از سوانح رانندگی در محورهای استان مرکزی به علت وجود کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی کشور در این استان؛ مربوط به خودروهای عبوری است و اقدامات استانی در راستای فرهنگ سازی در این رابطه تاثیر چندانی ندارد.

این مقام مسئول خواستار حضور بیشتر پلیس‌راه و راهور در رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی در سطح ملی شد و اضافه کرد: اقدامات نرم‌افزاری منجر به فرهنگ‌سازی می‌شود و استفاده از مجموعه مدیران دستگاه‌های مرتبط با ترافیک، همیاران پلیس و پلیس نامحسوس در سطح جاده‌ها در کنار استفاده از ابزارهای نوین کنترل سرعت، منجر به کاهش بیشتر تصادفات و سوانح رانندگی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha