افتتاح نمايشگاه سراسری صنايع‌دستی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3836139
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

افتتاح نمايشگاه سراسری صنايع‌دستی در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی گفت: نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان و نخستین جشنواره موسیقی اقوام استان امروز، ۲۸ مرداد در بجنورد افتتاح می‌شود.

امروز نمايشگاه سراسری صنايع دستی در خراسان‌شمالی افتتاح می‌شود

حبیب یزدان‌پناه، مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی امسال در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد برپا می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه امروز، 28 مرداد افتتاح شده و تا یکم شهریورماه دایر است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با 150 غرفه و با حضور حداکثری استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده و برای نخستین بار غرفه‌های گردشگری نیز با حضور بومگردی‌های استان برپا است تا از این ظرفیت برای معرفی خود و جذب مسافر بهره ببرند.

یزدان‌پناه افزود: همزمان با نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری، میزبان نخستین جشنواره موسیقی اقوام خواهیم بود که گروه‌هایی از استان‌های مختلف کشور در آن شرکت و به مدت چهار شب اجرای برنامه دارند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره شاهد حضور بهترین گروه‌های اقوام ایران زمین در خراسان‌شمالی خواهیم بود، گفت: این جشنواره علاوه بر بش قارداش، در باباامان و شهربازی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی گفت: برگزاری این جشنواره، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام به مردم است.
انتهای پیام

captcha