رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی معرفی شد
کد خبر: 3836179
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی معرفی شد

گروه اجتماعي ــ طی مراسمی، با حضور ‌معاون اول قوه قضائیه و مسئولان استانی و کشوری، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی معرفی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی معرفی شدبه گزارش ایكنا از خراسان‌جنوبی، امروز ۲۸ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌‌ای، معاون اول قوه قضائیه و مسئولان استانی، مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد.
 
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی برای خدمت کردن دارد.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها خدنات قضایی وجود ندارد که تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌های حوزه قضایی را تقویت کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: با همکاری و تعامل آنچه که انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از مسئولان انتظار دارند تلاش خواهیم کرد که به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل کنیم.
 
محسنی‌اژه‌‌ای گفت: در سال ۹۷ در بحث مجازات‌های جایگزین حبس، ۱۶۰۷ پرونده منتهی به صدور حکم مجازات جایگرین حبس شده است.

علیرضا صیفی، رئیس کل سابق دادگستری خراسان‌جنوبی نيز در اين مراسم اظهار كرد: کل پرونده‌های مسن استان براساس آیتم‌هایی که توسط معاونت راهبردی اعلام شده ۶۳ پرونده است که با تلاش و جدیت همکاران به حداقل ممکن خواهد رسید.

وي با بیان اینکه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از دغدغه‌های قوه قضائیه است، اظهار کرد: متوسط رسیدگی با هر پرونده در دادسراهای سطح استان۳۰ روز، در دادگاه حقوقی و کیفری دو ۲۸ روز، در دادگاه کیفری یک ۲۳ روز و دادگاه‌های انقلاب ۱۳ روز است.

صیفی با اشاره با اینکه مانده پرونده‌های دادسرا در سطح استان ۴۱۷۹ پرونده بوده که در ۱۱ واحد قضایی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: در دادگاه حقوقی و کیفری دو و انقلاب کل پرونده‌های مانده در حال رسیدگی ۲۷۷۱ پرونده و در دادگاه‌های تجدیدنظر یک ۴۴۹ پرونده و در دادگاه‌های کیفری یک ۳۴ پرونده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ در بحث مجازات‌های جایگزین حبس، ۱۰۶۷ پرونده منتهی به صدور حکم مجازات جایگرین حبس شده است.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف بالغ بر ۳۵ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده و در حوزه فناوری اطلاعات دادگستری استان نیز تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

صیفی ادامه داد: خراسان جنوبی اولین استانی بود که ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی را آغاز کرد که بالغ بر ۹۰ درصد اوراق به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود که در کاهش رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر زیادی دارد.

وی با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری محکومان مالی به ویژه مهریه، یادآور شد: در حال حاضر در استان 37 نفر محکوم بازداشتی مهریه داریم که امیدواریم به حداقل برسد.

در پایان این مراسم از زحمات علیرضا صیفی رئیس کل سابق دادگستری خراسان‌جنوبی قدردانی و حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان معرفی شد.

پیش از این حجت‌الاسلام حمیدی بیش از 11 سال رئیس کل دادگستری استان سیستان‌وبلوچستان بوده است.

انتهای پیام

captcha