شرکت بیش از ۱۵ هزار نفر کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3836228
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

شرکت بیش از ۱۵ هزار نفر کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از شرکت ۱۵ هزار و ۱۰۸ نفر در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که امروز، ۲۸ مردادماه در کتابخانه شهید مطهری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی افزایش فرهنگ مطالعه، وسعت بصیرت، عمیق‌تر شدن بینش و دیدگاه‌ها و افزایش معرفت الهی در افراد جامعه بوده است.
وی افزود: وقتی مفهوم کتاب و کتابخوانی با معارف اسلامی همراه می‌شود این امر زمینه‌سازافزایش هرچه بیشتر بینش و معرفت افراد در جامعه خواهد شد.
عبدالملکی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: در نهمین جشنواره کتابخوانی بیش از 15 هزار و 108 نفر از مردم فرهنگی استان کردستان شرکت کرده بودند که رشد سه برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
وی عنوان کرد: بخش مکتوب این مسابقه پنج هزار و 45 نفر و در بخش متنی نیز هزار و 63 نفر از مردم فرهنگی استان کردستان حضور داشتند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: آمار شرکت‌کنندگان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان سنندج 928 نفر بود که امروز از 23 نفر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: منابع جشنواره کتابخوانی رضوی 12 عنوان کتاب بود که چهار کتاب در بخش کودک، سه کتاب در بخش نوجوان و پنج کتاب در بخش بزرگسالان بوده است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شامل بخش خانواده، نقاشی، بخش متنی بوده است، افزود: در بخش متنی شرکت کنندگان بعد از مطالعه کتاب برداشت خود را می‌نوشتند.
وی پویش مجازی را بخش ویژه این جشنواره دانست و یادآور شد: در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فضای مجازی و ترویج فرهنگ دینی در این فضا شرکت‌کنندگان کتاب‌ها را در قالب فیلم معرفی می‌کنند.
دانش آشکارترین سلاح برای رسیدن به قدرت جوامع است
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی‌شاهرودی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانش آشکارترین سلاحی است که موجب قدرت جوامع می‌شود وزمانی که این دانش در کنار توانایی قرار گیرد، جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت خواهد کرد.
وی مطالعه کتاب‌های دینی و معارف اسلامی را از ضروریات کنونی جامعه دانست و بیان کرد: متأسفانه آمار کتابخوانی در کشور بسیار پایین بوده است و این امر ما را دچار فقر فرهنگی می‌کند.
وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های در این راستا بسیار ارزشمند بوده و این جشنواره باید در دوره‌های بعدی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از اهداف پیامبران متمدن کردن جامعه بود، اعلام کرد: احکام اسلامی همان احکام اجتماعی است که باید به درستی برای جامعه تبیین شود.
وی یادآور شد: کودکان یادگیرنده هستند از این رو پدر و مادر برای اینکه فرزندی کتابخوان پرورش دهند در درجه اول خود باید کتابخوان باشند.
گفتنی است؛ سال گذشته پنج هزار و 28 نفر از استان کردستان در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.

انتهای پیام

captcha