ديدار معاون پژوهشی جهاددانشگاهی با آيت‌الله شفيعی
کد خبر: 3836231
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

ديدار معاون پژوهشی جهاددانشگاهی با آيت‌الله شفيعی

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در سفر به اهواز، امروز، ۲۸ مرداد با آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

ديدار معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با آيت‌الله شفيعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در دیدار با آیت‌الله شفیعی، نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن ارائه گزارش از آخرين فعاليت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در استان‌های مختلف كشور، به‌ ويژه در خوزستان، گفت: در مجموعه پژوهشی جهاد دانشگاهی فعاليت‌های خوبی در زمينه بومی‌سازی قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت در حال انجام است و اين موضوع به خودكفايی كشور در اين زمينه، به‌ ويژه در حوزه صنعت نفت و حفاری، كمک می‌كند.

وی افزود: موضوع توليد مته‌های حفاری در پژوهشكده تكنولوژی توليد جهاددانشگاهی خوزستان به‌ خوبی در حال انجام است و با توليد اين كالای اساسی صنعت نفت، شاهد خودكفايی كشور در زمينه واردات مته‌های حفاری خواهيم بود.

پورعابدی بیان كرد: دكل حفاری، ديگر كالای اساسی صنعت نفت و حفاری است كه در اين زمينه نيز جهاددانشگاهی به‌ خوبی در حال فعاليت و دكل جديد نيز در حال آماده‌سازی است. همچنين در زمينه نمك‌زدايی نفت پروژه موفقی از سوی جهاددانشگاهی در حال انجام است.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با تأكيد بر عنايت مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی، بیان كرد: سال گذشته در ديدار جمعی از پژوهشگران جهاددانشگاهی با مقام معظم رهبری، گزارشی از فعاليت‌های علمی و تحقيقاتی اين نهاد انقلابی ارائه شد و پس از آن نيز همه جهادگران در حوزه‌های مختلف، به‌ ويژه در بخش پژوهشی، در حال تلاش در زمينه توليد قطعات مورد نياز صنعت نفت با هدف خودكفايی كشور هستند.

همچنین آيت‌الله سيدعلی شفيعی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم در اين ديدار، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه در كشور برای رفع مشكلات و خودكفايی تأكيد كرد. در اين ديدار، سيدعليرضا علوی، رييس و جمعی از معاونان سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نيز حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha