برپایی نماز جماعت عید غدیر برای یازدهمین سال متوالی
کد خبر: 3836273
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

برپایی نماز جماعت عید غدیر برای یازدهمین سال متوالی

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماز جماعت عید غدیر برای یازدهمین سال متوالی از سوی آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در دارالعباده یزد اقامه می‌شود.

برپایی نماز جماعت عید غدیر برای یازدهمین سال متوالیبه گزارش ایکنا، به نقل از مدرسه عالی اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی مدنی، عضو ستاد مردمی برگزاری نماز جماعت عید غدیر 28 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سنّت‌های ریشه‌دار اسلامی، برپایی نماز عید غدیر با جماعت است که حضرت رسول اکرم(ص) در چنین روزی اقامه فرموده و حضرت أمیرالمؤمنین علی(ع) در صبح روز عید غدیر که با روز جمعه مصادف شده بود، به جای نماز جمعه، نماز عید غدیر را با جماعت اقامه فرمودند.
وی بیان کرد: این نماز عبادی که نشانگر عظمت عید غدیر است، مورد فتوای فقهای بزرگ همچون شیخ الاسلام مفید و شهید اوّل و مقدّس اردبیلی(ره) بوده و از مراجع معاصر می‌توان به آیات عظام موسوی گلپایگانی و بهجت و صافی گلپایگانی و احمدی فقیه یزدی و هاشمی شاهرودی و حسینی سیستانی اشاره کرد که فتوا به استحباب یا جواز اقامه جماعت این نماز داده‌اند.
عضو ستاد مردمی برگزاری نماز جماعت عید غدیر در ادامه افزود: در ظلّ توجّهات حضرت ولیّ عصر(عج)، در سایه‌سار نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران، نماز عید غدیر به امامت آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، در مسجد امیرچقماق برگزار می‌شود و پس از آن، ذکر ادعیه روز عید در حسینیّه امیرچقماق و زیارت مزار مطهّر شهداء انجام خواهد شد.
هاشمی مدنی در پایان از عموم مردم مؤمن و سادات دعوت کرد تا در این نماز عبادی که رأس ساعت 8 صبح روز عید در مسجد امیر چقماق واقع در میدان شهدای یزد اقامه می‌شود، حضور به هم رسانند.
یادآور می‌شود، سنّت حسنه نماز جماعت عید غدیر، از سنّت‌های فراموش شده اسلامی بود که مورد تأیید و عمل علمای سلف نظیر شیخ مفید، مقدّس اردبیلی و شهید اوّل(ره) بوده است و در سال 1388، آیت‌الله‌العظمی میرزامحمّدحسن احمدی فقیه آن را به طرز با شکوه و به یاد ماندنی در مسجد و میدان امیرچقماق یزد احیاء و اقامه كردند.
ادلّه فقهی و تاریخی این مهم طی منشورات سال‌های 87 تا 94 در قالب کتاب «سنت جماعت در نماز عید غدیر میثاق با ولایت» از سوی موسسه اجتهاد قم به زیور طبع آراسته شده است.
انتهای پیام
captcha