واقعه‌ غدیرخم مسیر آینده اسلام را مشخص کرد
کد خبر: 3836323
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار:

واقعه‌ غدیرخم مسیر آینده اسلام را مشخص کرد

گروه فرهنگی – نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: غدیر مسیر آینده اسلام را مشخص کرد و مهمترین مأموریت پیامبر اکرم(ص) در این روز محقق شد.

واقعه‌ غدیرخم مسیر آینده اسلام را مشخص کرد
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز 28 مرداد ماه اظهار کرد: «غدیر» مسیر آینده اسلام را مشخص کرد و مهمترین ماموریت پیامبر اکرم(ص) در این روز محقق شد و از منظری دیگر آن چه که بر گونه غدیر رنگ جاودانگی می‌زند و اهمیت این واقعه را مضاعف می‌‌کند، نزول 2 آیه از قرآن‌کریم یکی آیه 67 سوره مائده و دیگری آیه 3 سوره مائده در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام‌آور شیعه و سنی شأن نزول این آیات مربوط به واقعه غدیر خم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: خطبه غدیر زنده‌ترین سند تاریخی است که نتیجه آن ولایت امیرالمومنین(ع) به شمار می‌آید که این امر متعلق به تمام اعصار، ادیان  و دوران‌ها است.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: واقعه غدیر بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی و بر ما است تا این واقعه مهم که مهمترین واقعه جهان شیعه است را به نحو شایسته برگزار و پیام آن را در عمل اجرایی کنیم و راه ولایت را برای ادامه مسیر خود برگزینیم.
کریمی‌تبار در ادامه با بیان این که تلاش کنیم مسیر ولایت در جامعه عوض نشود و تبعیت از نایب امام زمان(عج) در کشور ما استمرار داشته باشد، عنوان کرد: عاملی که ضامن اجرای احکام است حکومت اسلامی و حاکمیت قرآن کریم است که با حرکت در مسیر ولایت محقق شدنی است.
نمایند‌ه ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: عید غدیر از آن جهت «عیدالله الاکبر» است که غدیر انسجام بخش و وحدت آفرین است و در بطن غدیر مبارزه با اختلاف و تفرقه نهفته است.
انتهای پیام
captcha