همایش آموزش موکب‌داران اربعین حسینی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3836408
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

همایش آموزش موکب‌داران اربعین حسینی در البرز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز از برگزاری همایش آموزش موکب‌داران اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: این همایش ‌در باشگاه فرهنگی ـ ورزشی میلاد کرج برگزار می‌شود.

همایش آموزش موکب‌داران اربعین حسینی در البرز برگزار می‌شود

سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از برگزاری همایش آموزش موکب‌داران اربعین در این استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش چهارم شهریور در باشگاه فرهنگی ـ ورزشی میلاد کرج برگزار خواهد شد.

وی تقویت اخوت و برادری بین خادمان سیدالشهدا(ع)، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی را اهداف برگزاری این رویداد بزرگ مذهبی دانست و افزود: باتوجه به اینکه موکب‌داران البرزی سال‌های گذشته تجربیات خوبی در زمینه خدمت به زائران اربعین حسینی کسب کرده‌اند، تلاش شده است که در قالب این همایش آموزشی، زمینه‌ساز تبادل تجربیات و بهبود این خدمات باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پایان این همایش از موکب‌های یاری‌رسان مردم در سیل سال جاری نیز تجلیل خواهد شد.

شکری در ادامه اشاره به اهمیت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح که توسط سازمان حج و زیارت راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به اینکه سامانه دیگری برای این کار تعریف‌نشده، همه افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید فقط از این طریق ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی بانک‌های کشور امسال برخلاف سال قبل دینارعراقی به‌جای کشور عراق در داخل کشور به زائران ارائه می‌شود، و تنها ملاک برای این اقدام نیز ثبت‌نام در سامانه مذکور است.
انتهای پیام

captcha