آغاز بازگشت حجاج خراسان رضوی از ۳۱ مرداد
کد خبر: 3836451
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

آغاز بازگشت حجاج خراسان رضوی از ۳۱ مرداد

گروه اجتماعی ــ مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از ورود اولین پرواز حجاج خراسانی در ۳۱ مردادماه خبر داد.

آغاز بازگشت حجاج خراسان رضوی از 31 مردادماه عباس خداشناس، مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: اعزام بیش از 9000 زائر در قالب 35 کاروان مدینه قبل و 30 کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی از 23 تیرماه آغاز شد و تا 15 مردادماه ادامه داشت.
 
وی ادامه داد: این تعداد زائر در قالب 65 کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع امسال اعزام شدند که از این تعداد، پرواز زائران در 64 کاروان از ایستگاه پروازی مشهد و یک کاروان از ایستگاه پروازی بیرجند انجام شد.

خداشناس ابراز کرد: همچنین 11 کاروان از خراسان شمالی با ظرفیت 1610 زائر از ایستگاه پروازی مشهد به حج تمتع اعزام شدند و در مجموع 75 کاروان به ظرفیت 10 هزار و 54 زائر از ایستگاه پروازی مشهد به حج تمتع اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: پرواز کاروان‌های مدینه قبل استان از 31 مردادماه آغاز می‌شود و تا 10 شهریورماه ادامه خواهد داشت و پرواز کاروان‌های مدینه بعد نیز از 5 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 17 شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: در مجموع 11 هزار و 476 زائر و عوامل کاروان استان‌های خراسان رضوی و شمالی طی 46 پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه به فرودگاه شهیدهاشمی نژاد مشهد مراجعت خواهند کرد که 68 کاروان از خراسان رضوی و 11 کاروان از خراسان شمالی را شامل می‌شود و 1 کاروان 140 نفره استان نیز از طریق فرودگاه بیرجند به کشور وارد خواهد شد.

خداشناس بیان کرد: اولین پرواز برگشت استان با هواپیمایی ایران‌ایر به شماره 1467 حامل 254 نفر از حجاج مشهدی در قالب دو کاروان است که 23 تیرماه مشهد مقدس را به مقصد مدینه منوره ترک کرده بود.

مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان گفت: خانواده‌های حجاج می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی haj.iranair.com و با وارد کردن نام حاجی و یا شماره کاروان، اطلاعات مربوط به ساعت و روز بازگشت پرواز حجاج را دریافت کنند و یا از طریق پایگاه اینترنتی hajrazavi.ir اطلاعات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام 
captcha