نیجریه امروز بیش از ۴۰۰ طلبه و ۲۰ میلیون شیعه دارد
کد خبر: 3836474
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

نیجریه امروز بیش از ۴۰۰ طلبه و ۲۰ میلیون شیعه دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ شاگرد شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه نیجریه امروز بیش از ۴۰۰ طلبه و ۲۰ میلیون شیعه دارد، گفت: دشمن از این گسترش می‌ترسد و مردم را می‌کشند، ولی هر روز بر تعداد پیروان امام راحل و شیخ زکزاکی افزوده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام شیخ عبدالله احمد زنگو، شاگرد شیخ زکزاکی شامگاه سه‌شنبه، 29 مرداد در جمع مردم رفسنجان در مسجد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خوشحال هستم که در جمع مردم رفسنجان، این شهر انقلابی هستم و عید غدیر خم را به همه شیعیان و شما تبریک می‌گویم، گفت: بنده یکی از شاگردان شیخ زکزاکی هستم که 32 سال با ایشان بودم. من از اول با ایشان در نیجریه بودم، شیخ زکزاکی مردم را به دین اسلام ترغیب می‌کرد.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی در اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شما در ایران دعوت شده بود و ایشان با امام راحل ملاقات داشت و با فعالیت‌های ایشان آشنا شد، افزود: امام راحل هنگام بدرقه زکزاکی به وی گفتند که برو به نیجریه و مردم را به اسلام دعوت کن.

شاگرد شیخ زکزاکی پیرامون تأثیر انقلاب اسلامی بر کشور نیجریه بیان کرد: شیخ زکزاکی بعد از ملاقات با امام راحل، شروع به دعوت مردم برای تأسیس حکومت اسلامی و تبلیغ دین مبین اسلام کرد. حکومت اسلامی یعنی اسلام به مردم دستور می‌دهد که به قرآن عمل کنند. بعد از پیروزی انقلاب شما (انقلاب اسلامی ایران) مستکبران جلسه‌ای داشتند و گفتند که متأسفانه ایران را از دست دادیم، قبلاً حدود 10 نفر شیعه در نیجریه وجود داشت و الان به برکت ولایت و پیروزی انقلاب اسلامی شما امروز بیشتر از 20 میلیون شیعه داریم که اینها متأثر از مسئله انقلاب اسلامی بوده است.

شیخ احمد به جایگاه اهل بیت(ع) بین مردم نیجریه اشاره کرد و گفت: 140 میلیون مسلمان در نیجریه زندگی می‌کنند که 20 میلیون نفر از آن‌ها شیعه هستند، پس از آنکه شیخ زکزاکی شروع به ترویج دین اسلام و حکومت اسلامی ایران کرد، دشمن درصدد مبارزه با نیجریه بود، در حادثه نیجریه، بیشتر مردم و جوانان مخالف دشمنان اسلام بودند.

شاگرد شیخ زکزاکی بیان کرد: هر کس در راه خدا برود و یا راه اولیاء خدا را بپیماید پیروز خواهد شد، شیخ زکزاکی از راه پیامبران و ائمه اطهار(ع) و راه امام حسین‌(ع) و راه امام خمینی(ره) تلاش کرد که مردم را مسلمان کند، توطئه از عربستان و آمریکا نشئت گرفت و دولت عربستان برای از بین بردن نیجریه هزینه کرد.

شاگرد شیخ زکزاکی اظهار کرد: در آستانه پیاده‌روی اربعین هستیم، مردم ثبت‌نام می‌کنند و هر سال اشخاصی از کشور نیجریه شرکت می‌کنند، دشمنان اسلام در ابتدا گفتند شیعیان نیجریه که در این راه قدم بردارند و شرکت کنند کشته می‌شوند، اما الان کسانی که در پیاده‌روی اربعین از کشور نیجریه شرکت می‌کنند در تحریم هستند و زندگی ندارند، ولی ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم، امام راحل از دانشگاه امام حسین(ع) درس آموخت و زکزاکی، شیخ ما هم از آن درس گرفت، یک خمینی(ره) از آن به‌وجود آمد که انقلاب اسلامی را تشکیل داد و به تمام دنیا صادر کرد و اشاعه داد.

وی با اشاره به اینکه نیجریه بیش از 400 طلبه دارد، تأکید کرد: دشمن از این گسترش می‌ترسد و مردم را می‌کشند ولی هر روز بر تعداد پیروان امام راحل و شیخ زکزاکی افزوده می‌شود.

انتهای پیام

captcha