رایزنی نماینده آمریکا برای آغاز نهمین مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر: 3836502
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

رایزنی نماینده آمریکا برای آغاز نهمین مذاکرات صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که به منظور رایزنی برای آغاز نهمین دور مذاکرات صلح با گروه طالبان به قطر می‌رود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک توئیت کوتاه نوشت که برای مذاکره با گروه طالبان، پس از بحث‌های فشرده در واشنگتن به قطر سفر می‌کند تا موضوعات باقی‌‌مانده مذاکرات صلح با طالبان را نهایی کند.

وی تأکید کرد که برای آغاز مذاکرات جدید آماده بوده و امیدوار است که طالبان نیز آماده باشند. وی همچنین گفت: پس از پایان دور نهم مذاکره با طالبان به کابل می‌روم و با رهبر حکومت افغانستان در این زمینه مشورت می‌کنم.

یادآور می‌شود، طی دو هفته پیش هشتمین دور مذاکره خلیل‌زاد با طالبان در قطر به پایان رسید و دو طرف اعلام کردند که برای تصمیم‌گیری نهایی با رهبران خود مشورت خواهند کرد.

در همین ارتباط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی هفته گذشته در نشستی با مقام‌های ارشد آمریکایی گفت که روند مذاکرات صلح افغانستان پیشرفت‌های خوبی داشته است.

گفته می‌شود که نمایندگان طالبان در قطر نیز با رهبر این گروه مشورت کرده‌اند. پس از توافق نهایی نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر، توافقنامه صلح میان دو طرف در حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان در اسلو، پایتخت نروژ امضا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha