مراسم ادای احترام به حکیم هزاره‌ها بر بام آرامگاه بوعلی برگزار می‌شود
کد خبر: 3836565
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
همزمان با روز پزشک و همدان؛

مراسم ادای احترام به حکیم هزاره‌ها بر بام آرامگاه بوعلی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا گفت: همایش ملی اخلاق علمی و کاربردی با محوریت اندیشه‌های «حکیم بوعلی سینا» ۲ شهریور‌ماه در دانشکده کشاورزی برگزار می‌شود.

مراسم ادای احترام به حکیم هزاره‌ها بر بام آرامگاه بوعلی برگزار می‌شودتوکل دارایی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکم شهریور روز تولد پزشک، فیلسوف و دانشمند نام‌آور ایران و جهان اسلام حکیم شیخ‌الرئیس بوعلی سینا به نام روز پزشک و همدان نامگذاری شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی با اشاره به اینکه این مجموعه چند برنامه شاخص ویژه بزرگداشت این روز در دستور کار خود دارد، افزود: «همایش ملی اخلاق علمی و کاربردی با محوریت اندیشه‌های حکیم بوعلی سینا» روز شنبه، 2 شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه بوعلی سینا،انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایرانی، کمیسیون ملی یونسکو و انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه از ساعت 8:30 صبح روز شنبه در محل سالن سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش اخلاق علمی

دارایی با اشاره به اینکه ارائه مقالات و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در صبح و بعدازظهر روز همایش از برنامه‌های جانبی این مراسم است، اضافه کرد: میهمانان ویژه این همایش نیز، ‌نجف‌قلی حبیبی، پژوهشگر فلسفه اسلامی و مصحح کتاب اول قانون فی الطب ابن‌سینا، و ‌غلامرضا اعوانی، فیلسوف و استاد سابق گروه فلسفهٔ دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود.

مدیر روابط عمومی بنیاد بوعلی از برگزاری مراسم «ادای احترام به مقام بوعلی سینا» خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مقامات استانی و کشوری 31 مردادماه همزمان با شب تولد حکیم بوعلی بر بام آرامگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت 21 آغاز و تا ساعت 23:30 ادامه دارد، ابراز کرد: این مراسم به همت بنیاد بوعلی با همکاری استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha