غدیرانه بقاع متبرکه نیشابور در قاب دوربین
کد خبر: 3836668
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

غدیرانه بقاع متبرکه نیشابور در قاب دوربین

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با عید غدیر خم، مراسم جشن غدیرانه همراه با تجلیل ازسادات خادم، اطعام متبرک و اجرای مسابقات ورزشی بومی محلی در جوار بقاع متبرکه نیشابور برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با عید غدیر خم، مراسم جشن غدیرانه همراه با تجلیل ازسادات خادم، اطعام متبرک و اجرای مسابقات ورزشی بومی محلی در جوار بقاع متبرکه نیشابور برگزار شد.
بنابر این گزارش؛  مراسم جشن عید سعید غدیرخم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در جوار بقعه متبرکه امامزاده یحیی‌(ع) باغشن با برنامه‌های مولودی‌خوانی، اجرای سرود، برنامه های طنز و شاد، اجرای مسابقات همراه با اهدای جوایز به قید قرعه به شرکت‌کنندگان برگزار شد.
همچنین در روز عید غدیر خم، برنامه‌های  پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات ورزشی بومی محلی شامل  طناب‌کشی و هفت سنگ در صحن حیاط بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) باغشن برگزار شد.
اطعام متبرک 100 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیشابور در جوار بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) باغشن و بیش از یک هزار نفر از زائران و مجاوران از دیگر برنامه‌های روز عید سعید غدیر بود.
تجلیل از سادات خادم تکیه ابوالفضلی(ع)، دیدار هئیت امنای تکیه ابوالفضلی(ع) به نیابت اداره اوقاف با حجت‌الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرستان، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی شربت و شیرینی در سطح شهر از جمله برنامه‌های تکیه ابوالفضلی(ع) نیشابور در روز عید غدیر خم بود.
بقاع  متبرکه امامزادگان محمدمحروق(ع) و سیدابراهیم(ع) و سیدحمزه(ع) شهر عشق‌آباد نیشابور نیز با برگزاری مراسم جشن عید غدیر همراه با اجرای مولودی‌خوانی، سخنرانی، مسابقه و قرعه‌کشی و برپایی ایستگاه صلواتی، میزبان زائران و مجاوران بودند.
بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) فدیشه نیز مراسم جشن عید غدیر همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور، مولودی‌خوانی و اطعام متبرک بیش از 500  نفر از زائران و مجاوران و تجلیل از خیرین سادات را برگزار کرد.
مراسم عید غدیر در بقاع متبرکه قدمگاه رضوی و امامزاده عبدالله(ع) روستای دربهشت با برگزاری مراسم جشن همراه با اجرای برنامه‌‌های قرآنی حافظ کل قرآن کریم، جنگ شادی و اجرای مسابقات فرهنگی برای نوجوانان برگزار شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha