کلنگ‌زنی دو پروژه جدید در دانشگاه کردستان
کد خبر: 3836985
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

کلنگ‌زنی دو پروژه جدید در دانشگاه کردستان

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه کردستان گفت: دو پروژه جدید دانشگاه کردستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، دوم شهریورماه در این دانشگاه کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه کردستان با اشاره به کلنگ‌زنی دو پروژه در سفر استانی وزیر علوم در دانشگاه کردستان اظهار کرد: خوابگاه دانشجویان خارجی با اعتبارات استانی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آن را تقبل کرده است که برای این پروژه پنج هزار متر مربعی، 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه کردستان دارای 50 هکتار فضای سبز و جنگل بوده لذا حجم بسیار زیاد مصرف آب شرب را داریم، که به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب شرب شهری پروژه انتقال آب از تصفیه خانه سنندج به داخل دانشگاه را امروز کلنگ‌زنی می‌کنیم.
صادقی بیان کرد: اعتبار چهار میلیارد تومانی این پروژه از محل اعتبارات استانی تأمین شده و مابقی اعتبار مربوط به عملیات داخل دانشگاه از محل اعتبارات دانشگاه کردستان تأمین خواهد شد.
وی به پروژه پژوهشی - اجرایی «کشت انتظاری سیب زمینی» به عنوان یکی از طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه کردستان اشاره و عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف آب، کشت در پاییز، عرضه زودتر در بازار، اشتغالزایی برای کارگران از مزایای این طرح بوده است.

رئیس دانشگاه کردستان  با اشاره به ترویج این کشت بین کشاورزان استان و اجرای آن در سطح اراضی استان عنوان کرد: این طرح هفته گذشته در وزارت جهادکشاورزی ارائه شده و به اسم استان کردستان ملی شده است که امیدورایم در سطح وسیعی از اراضی کشور این طرح اجرا شود.
صادقی با اشاره به برنامه‌های این سفر استانی یادآور شد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، بازدید از چند پروژه در دست اجرا، کلنگ زنی دو پروژه جدید، شرکت در شورای دانشگاه و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت توسعه آموزش عالی از جمله برنامه‌های اجرایی در طول این سفر وزیر علوم خواهد بود.
انتهای پیام

captcha