پیشنهاد اصلاح طرح بومی گزینی دانشگاه‌ها به مجلس ارائه شد
کد خبر: 3837000
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

پیشنهاد اصلاح طرح بومی گزینی دانشگاه‌ها به مجلس ارائه شد

گروه اجتماعی- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح بومی‌گزینی مصوبه مجلس بوده و قاعدتا هر تغییر باید با مجوز مجلس شورای اسلامی صورت گیرد لذا وزارت علوم و تحقیقات فناوری هم سال گذشته پیشنهادی برای اصلاح و تعدیل آن به مجلس ارائه داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، دوم شهریورماه در سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در این سفر بیشترین برنامه بازدید از دانشگاه کردستان و افتتاح سایر پروژه‌های هفته دولت به همراه استاندار را در دستور کار داریم.
وی در خصوص شایعه تعطیلی دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی افزود: مراکز دانشگاه علمی – کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی تعطیل شده است و مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی قاعدتا باید در کنار صنایع،حرفه‌ها، محل‌های اشتغال دانشجویان شکل بگیرند، ساماندهی شده و اساسنامه خوبی برای آن تدوین شده است.
وزیر علوم، تحقیات با اشاره به اینکه مراکز علمی - کاربردی بخش خصوصی در آینده مورد حمایت بیشتر وزارت علوم قرار می‌گیرد، بیان کرد: توصیه داریم علمی – کاربردی ها باید در کنار صنایع و حرفه‌ها باشند تا شاغلان این واحدها بتوانند اطلاعات علمی و مهارت‌های فنی خود را با استفاده از یافته‌های علمی جدید افزایش دهند که قطعا این امر در تولیدشان مؤثر خواهد بود.
دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی به کمک مراکز علمی - کاربردی
وی اعلام کرد: انجام این کار هم می‌تواند در تولید، ابداع در کار، انتقال فناوری‌های جدید در کار، علمی کردن و دانش بنیان کردن کارهای تولیدی در هر بخشی از کانال این دانشگاه‌های علمی کاربردی بهتر انجام خواهد شد.
غلامی به طرح بومی گزینی دانشجویان اشاره و عنوان کرد: طرح بومی‌گزینی مصوبه مجلس بوده و قاعدتا هر تغییر باید با مجوز مجلس شورای اسلامی صورت گیرد لذا وزارت علوم و تحقیقات فناوری هم سال گذشته پیشنهادی برای اصلاح و تعدیل آن به مجلس ارائه داد.
وی یادآور شد: در کنار مزایای طرح بومی گزینی شامل در کنار خانواده بودن دانشجویان، تسهیل در رفت و آمدها که در مصوبه اول آن مورد توجه بوده، در طول چندسال از اجرای آن معایبی نیز دیده شده است که اصلاح آن می‌تواند در رفع معایب طرح مؤثر باشد.
انتهای پیام

captcha