جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3837457
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و هفتمین جشن خانواده صنعت چاپ استان در ارومیه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: حجت‌الاسلام ناصر خدایاری ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و هفتمین جشن خانواده صنعت چاپ استان افزود: تاکنون ۲۷۵ اثر به زبان ترکی آذری به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد اثر ۲۴۰ اثر داخلی و از استان‌های مختلف کشور بوده و ۳۵ اثر نیز از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است اظهار داشت: از ۲۴۰ اثر داخلی از پنج اثر برگزیده و از بین ۳۵ اثر خارجی نیز از هشت اثر تجلیل و جوایز ارزنده‌ای به آنها اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه‌چراغ (ع) از محورهای جشنواره بین‌المللی شعر رضوی است.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه داوری آثار ارسالی توسط داورانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و تهران انجام خواهد شد افزود: از ویژگی‌های این جشنواره ارسال آثار حتی از شهرهای کوچک کشور است که این امر نشانگر رشد روزافزون این حرکت فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در این جشنواره همچنین از کتاب «گونش ضیافتی‌سه» که حاوی اشعار برگزیده سال‌های گذشته است نیز رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام خدایاری گفت: در برگزاری این جشنواره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، استانداری آذربایجان‌غربی، مدیریت برنامه‌ریزی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، صدا و سیما، شبکه جهانی سحر و رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان همکاری دارند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان نیز در این نشست اظهار داشت:هفتمین جشنواره صنعت چاپ به منظور تکریم و تجلیل از فعالان و کارگران صنعت چاپ استان شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

مجید محبی با بیان اینکه هم‌اکنون تهیه کاغذ از مشکلات اساسی این صنعت است گفت: پیشنهاد می‌شود ارز دولتی از کاغذ نشر برداشته شده و کاغذ با ارز آزاد خریداری شود، زیرا ارز دولتی باعث افزایش مضاعف قیمت تمام شده کاغذ می‌شود.

وی اظهارداشت: ۳۷۳ شرکت چاپ در استان وجود داشت که ۱۰۰ واحد به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود کاغذ در زمان حاضر تعطیل شده‌اند.

چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری شهریورماه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha