۱۰ مجلس تعزیه در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود
کد خبر: 3838847
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

۱۰ مجلس تعزیه در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود

گروه هنر ــ همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم، فرهنگسرای خاوران میزبان بیست و ششمین آیین تعزیه‌خوانی بوده و ۱۰ مجلس تعزیه اجرا می‌شود.

۱۰ مجلس تعزیه در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ از برگزاری آیین تعزیه‌خوانی همزمان با دهه اول ماه محرم در فرهنگ‌سرای خاوران خبر داد و گفت: تعزیه به عنوان شیوه نمایشی و آیینی ذکر مصیبت یکی از کهن‌ترین و ریشه‌دارترین شکل آیین‌ها و خرده روایت‌های نمایشی در ایران است که به علت ارتباط صمیمی و بی‌واسطه با باور‌ها و تفکرات عموم مخاطبان، جای خود را در تاروپود زندگی مردم باز کرده است.

وی ادامه داد: به‌منظور پاسداشت قیام خونین کربلا، ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین استقبال شهروندان از میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین‌های نمایشی، برای بیست و ششمین اجرای تعزیه‌خوانی برنامه‌ریزی‌شده است تا گروه شهید فلاحی به سرپرستی مرتضی نمکی برای به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رشادت‌های سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در این مراسم حضور یابند.

قضات‌لو ادامه داد: برگزاری تعزیه فرهنگسرای خاوران با اجرای مجلس شهادت شاه‌چراغ، از یکشنبه ۱۰ شهریورماه آغاز می‌شود و در ادامه ۱۰ مجلس تعزیه دیگر اجرا خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان با اشاره به شباهت حرکت مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) در سال‌های اخیر با حرکت کسانی که در دوران خلفای عباسی با نثار جان خود نگذاشتند قبر مطهر سیدالشهدا(ع) از بین برود، بیان کرد: اگر آنجا کسانی فداکاری نمی‌کردند، امروز شوکت و هیمنه محبت اباعبدالله الحسین(ع) دنیا را فرا نمی‌گرفت، از این رو در انتهای این برنامه برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شده و هدایایی به همراه لوح سپاس به آن‌ها اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ۱۰ تا ۱۹ شهریور مصادف با اول تا دهم محرم از ساعت ۱۷ به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha