حرکت انقلابی و پیروی از ولایت؛ کلید حل مشکلات کشور
کد خبر: 3840429
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

حرکت انقلابی و پیروی از ولایت؛ کلید حل مشکلات کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه نوشین‌شهر تأکید کرد: کلید حل مشکلات مردم ایران در جیب آمریکا و کشورهای متحد آن نیست، بلکه مشکلات مردم با حرکات انقلابی، تدبیر، عقلانیت و برنامه‌ریزی صحیح و تلاش مضاعف و پیروی از ولایت حل می‌شود.

حرکت انقلابی و پیروی از ولایت؛ کلید حل مشکلات کشور

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خان‌بابایی، امام جمعه نوشین‌شهر، ظهر امروز، ۱۵ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشین‌شهر، بیان کرد: امام حسین(ع) برای حفظ حاکمیت دین در جامعه از مال، جان، فرزندان و خانواده خود گذشتند و ما مسلمانان نباید در دین سست شویم، امام حسین(ع) نماد شجاعت، غیرت و مردانگی است و همانطور که نوامیس ایشان قبل از شهادت حضرت از خیمه‌ها خارج نشده بودند، ما نیز باید از قیام عاشورا درس گرفته و اهل بیت را الگوی زندگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید در دسته‌های عزاداری به موضوع محرم و نامحرم توجه جدی شده و از اختلاط محرم و نامحرم جلوگیری به‌عمل آید و نباید با رفتارهای ناشایست در عزاداری‌ها، تیر سه شعبه دیگری را در قلب امام حسین(ع) فرو کنیم و حرمت عزاداری ایشان باید حفظ شود.

خان‌بابایی افزود: امام حسین(ع) به‌خاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و عزاداری‌های ما باید خالصانه و نشئت گرفته از تفکرات و اعمال و شعور حسینی باشد و تفکرات و شعور حسینی را در جامعه و خانواده گسترش دهیم.

وی بیان کرد: اخلاص امام حسین(ع) بود که ایشان و قیام و جریان کربلا را در تاریخ ماندگار کرد و کربلا جریانی است که باید از آن درس گرفته و در راه حمایت از مظلومان و امر به معروف و زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورایی تلاش کنیم.

امام جمعه نوشین‌شهر گفت: ما نباید با موزیک‌ها و عزاداری‌های مسموم و نوحه‌های ناشایست حرمت عزاداری‌ها را خدشه‌دار کنیم و باید توجه داشته باشیم که دشمنان اسلام با هجمه فرهنگی و طراحی لباس‌هایی که مروج شیطان‌پرستی است، درصدد توطئه‌چینی برای از بین بردن نهضت حسینی هستند.

وی ادامه داد: مداحان باید توجه کنند که در مداحی‌های خود از شعرها و نوحه‌های غیرمذهبی و ناسالم استفاده نکنند و بانوان نیز باید به‌صورتی در دسته‌های عزاداری حضور یابند که شایسته یک بانوی شیعه و مسلمان است. دشمنان اسلام همواره درحال توطئه‌چینی هستند و باید دقت کنیم تا آلوده این توطئه‌چینی‌ها نشده و نباید در عزاداری‌های این ماه حق دیگران را نادیده بگیریم و زحمت اضافی برای پاکبانان و زحمت‌کشان شهرداری ایجاد نکنیم.

خان‌بابایی افزود: بر اثر کاهش تعهدات برجامی و بدعهدی‌هایی که آمریکا و کشورهای غربی انجام دادند و به تعهد خود عمل نکردند، درحالی‌که کشور اسلامی ایران بر روی تعهدات خود ایستادگی کرد، گام سوم باید برداشته شود و نباید به دشمنان امتیاز و فرصت دوباره داد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند، نباید دوباره مذاکره‌ای انجام شود.

امام جمعه نوشین‌شهر بیان کرد: کلید حل مشکلات مردم ایران در جیب آمریکا و کشورهای متحد آن نیست، بلکه مشکلات مردم با حرکات انقلابی، تدبیر، عقلانیت و برنامه‌ریزی صحیح و تلاش مضاعف و پیروی از ولایت حل می‌شود.

انتهای پیام

captcha