نوجوانان با تأسی از حضرت قاسم(ع) در سرنوشت و قوام نظام اسلامی نقش‌آفرین باشند
کد خبر: 3840604
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

نوجوانان با تأسی از حضرت قاسم(ع) در سرنوشت و قوام نظام اسلامی نقش‌آفرین باشند

گروه معارف ــ استاد حوزه علمیه قم گفت: نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و اتفاقات بزرگ به دستان کوچک آنان رقم خورد و مانا شد، امروز هم نوجوانان می‌توانند با تأسی به نوجوانان دفاع مقدس و از همه مهم‌تر قاسم بن الحسن(ع) در سرنوشت نظام و قوام آن نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام وحیدی، استاد حوزه علمیه قم، امروز، ۱۶ شهریورماه مقارن با هفتم محرم در همایش احلی من العسل که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، نوجوانان ۱۳ ساله را سربازان کوچک امام زمان‌(عج) نامید و گفت: در دوران جنگ تحمیلی نوجوانان ۱۳ ساله با همت‌های بلند نقش‌آفرین شدند و آثار و برکات بسیاری از خود برجای گذاردند.

وی با بیان این مطلب که تربیت حسینی باعث تقویت روحیه انقلابی، استکبار‌ستیزی و دشمن‌ستیزی نوجوانان دهه ۶۰ شده بود، اظهار کرد: اگر فرماندهان از حضور این نوجوانان غیرتمند در میدان نبرد جلوگیری می‌کردند از هر راهی وارد می‌شدند تا فرمانده را راضی کنند، گواه این ادعا تعدد شهدای نوجوان در طول هشت سال دفاع است.

حجت‌الاسلام وحیدی ادامه ‌داد: نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و اتفاقات بزرگ به دستان کوچک آنان رقم خورد و مانا شد. امروز هم شما نوجوانان می‌توانید با تأسی از نوجوانان دفاع مقدس و از همه مهم‌تر قاسم بن الحسن(ع) در سرنوشت نظام و قوام آن نقش‌آفرین باشند.

وی دوران نوجوانی را مهم‌ترین دوران در تربیت دینی و اسلامی برشمرد و بر ضرورت تربیت درست دینی والدین و توجه به این برهه حساس تأکید کرد و افزود: ضمیر نوجوانان پاک و بی‌آلایش است که اگر این پاکی در مسیر درست هدایت شود قطعاً جوانانی انقلابی، متعهد و متخصص خواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به نوجوانان گفت: شما نوجوانان سرمایه‌های انقلاب هستید و باید خود را برای حرکت در مسیر صاحب‌الزمان(عج) آماده کنید، کارهایی که این امام همام را ناراضی و ناراحت می‌کند انجام ندهید، مراقب گوش‌ها، چشم‌ها و حرکت در مسیرها باشید و در همه حال خدا را ناظر بر اعمال بدانید.

وی اضافه کرد: به امام حسن مجتبی(ع) قول بدهید در دوران‌های مختلف تنها در مسیر اهل‌بیت‌(ع) و قرآن حرکت کنید و با خوب درس خواندن به خودباوری رسیده و زمینه را برای پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر انقلاب فراهم سازید.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم مداحان برتر نوجوانان در مدح اهل‌بیت(ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

انتهای پیام

captcha