ضرورت بازخوانی پيام عاشورا برای مقاومت در اين روزها
کد خبر: 3840680
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
امام‌جمعه گله‌دار:

ضرورت بازخوانی پيام عاشورا برای مقاومت در اين روزها

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين محمد گنجی گفت: عزت‌طلبی، ستم‌ستيزی و نداشتن ترس از دشمن، درس‌هايی است كه ما بايد از واقعه عاشورا ياد بگيريم؛ همه بايد بدانيم پيام‌های عاشورا برای مقاومت ما در اين روزها ضروری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی، امام‌ جمعه منطقه گله‌دار استان فارس، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این منطقه با اشاره به اهميت توجه به عاشورا و آموزه‌های كربلا، گفت: حادثه كربلا از آن جهت به‌وجود آمد كه مردم دنياطلب شده بودند و وقتی جامعه دنياطلب شد، ديگر بصيرت در آن جايی ندارد، آن‌گونه كه رسول اكرم(ص) می‌فرمايد سرچشمه همه مشكلات حب دنياست و اين خطر در حال حاضر نيز برای ما و انقلاب اسلامی ما وجود دارد.
وی افزود: عزت‌طلبی، ستم‌ستيزی و نداشتن ترس از دشمن، درس‌هايی است كه ما بايد از عاشورا و اعمال امام حسين(ع) ياد بگيريم و اين چيزی است حضرت در تمام طول مسير در خطبه‌های خود بر آن تأكيد داشتند. امام خمينی(ره) كه استكبارستيزی از شاخصه‌های اخلاقی او بود؛ اين شاخصه را از سيره امام حسين(ع) كسب كرده بود و اين‌چنين با الگوگيری از عاشورا انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی را مديريت كرد.
امام‌جمعه منطقه گله‌دار طی سخنانی مبتنی بر توصيه‌های مقام معظم رهبری به مداحان، گفت: مداحان بايد مراقب باشند به اسم امام حسين(ع) هر مطلبی را نگويند. همه بايد بدانيم پيام‌های عاشورا برای مقاومت ما در اين روزها و شرايط سخت اقتصادی ضرروی است.
عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha