نماز ظهر عاشورا در 35 نقطه استان کردستان به صورت جماعت اقامه می‌شود
کد خبر: 3841171
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

نماز ظهر عاشورا در 35 نقطه استان کردستان به صورت جماعت اقامه می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان از برپایی نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت همزمان با سراسر کشور در ۳۵ نقطه شهری و روستایی استان کردستان خبر داد.

علی خزایی، رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در ۳۵ نقطه شهری و روستایی استان کردستان به صورت جماعت اقامه می‌شود، اظهار کرد: در ۱۰ نقطه شهری و ۲۵ نقطه روستایی نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.
وی به برگزاري ۴۵۰ روضه خانگي توسط مسئولان هيأت‌هاي مذهبي استان در ايام ماه محرم اشاره كرد و گفت: روضه‌های خانگی در دهه دوم محرم برگزار خواهد شد و در دهه اول محرم در مساجد محوری و حسینیه‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌شود.
رئيس شوراي هيئات مذهبي كردستان به شعار امسال عزاداری حسینی با عنوان «حب الحسین یجمعنا» اشاره و اعلام کرد: ۱۲۰ ایستگاه صلواتی ثابت در طول مسیر عزاداری برپا خواهد شد.
وی يكي ديگر از برنامه‌هاي ايام محرم را برگزاري محافل قرآني در هيأت‌هاي مذهبي اهل تسنن استان عنوان كرد و افزود: ايام محرم ۶۱۰ محفل قرآنی در هیئات مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود.
خزاعي بیان کرد: امسال هشت نفر از پیر غلامان استان کردستان در همایش پیرغلامان کشور که در یزد برگزار شد، حضور داشتند.
وي از فعاليت ۱۴ اكيپ بازرسي ويژه محرم و فعاليت ۳۰ بازرس شوراي هيأت‌هاي مذهبي و كانون مداحان استان را از ديگر برنامه‌هاي اين ايام اعلام كرد و یادآور شد: منشور ۲۰ گانه محرم جهت جلوگیری از بدعت و خرافه و آسیب‌های عزاداری به هیأت‌های مذهبی ابلاغ شده است.
انتهای پیام

captcha