ساحت عزاداری حسینی را از انحرافات پاک کنیم
کد خبر: 3841305
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
منطق حسینی/4

ساحت عزاداری حسینی را از انحرافات پاک کنیم

گروه اجتماعی- رئیس تبلیغات اسلامی اسلامی شهرستان سقز گفت: در تعدادی از هیئات با استفاده از موسیقی نامناسب، اشعار نامأنوس و استفاده از سبک‌های عجیبی در مداحی و کارهایی همچون قمه زنی و...موجب وهن مجلس عزای اهل بیت(ع) می‌شوند که این حرکات در هیئات جایز نیست و باید از آنها دوری و ساحت مجالس عزاداری را از این انحرافات پاک کرد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سقر در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت عزاداری عاشورای حسینی اظهار کرد: عزاداری ماه محرم با همراه با شور حسینی باشد و تمام موازین و شعائر اسلامی در آن رعایت شود.
وی با اشاره به ورود آسیب‌هایی از ناحیه دشمنان به دسته جات عزاداری ما افزود: در برخی هیئات که البته خیلی هم نادر هستند با استفاده از موسیقی نامناسب، اشعار نامأنوس و استفاده از سبک‌های عجیبی در مداحی و کارهایی همچون قمه زنی و...موجب وهن مجلس عزای اهل بیت (ع) می‌شوند که این حرکات در هیئات جایز نیست و باید از آنها دوری و ساحت مجالس عزاداری را از این انحرافات پاک کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اعلام اینکه عزاداری امری ارزشمند و دارای ثواب فراوان بوده اما مستحب است، بیان کرد: رعایت حق‌الناس آنقدر واجب است که حضرت اباعبدالله حسین در روز عاشورا با اینکه تعداد یاران ایشان بسیار محدود بود وقتی جنگ و شهادت اصحاب قطعی شد از یاران خود خواستند اگر کسی حق الناسی بگردن دارد آنجا را ترک کند.
وی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری باید شرایطی را فراهم کرد که بیشترین بهره معنوی به مخاطبان برسد، اعلام کرد: در عزاداری در کنار گسترش و نهادینه شدن روحیه حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی با الگوگیری از حضرت اباعبدالله باید نهایت دقت و تلاش بکار گرفته شود تا صدای بلندگوها و طبل و سنج و... موجب اذیت و آزار دیگران نشود.
حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: با یکسری تمهیدات از جمله کسب اجازه از همسایگان و قطع کردن صدای سیستم‌های صوتی بیرون مسجد، حسینیه و سایر جلسات می‌توان در کنار رعایت حق‌الناس بهره کافی و لازم را از مجالس عزاداری ببرند.
وی اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تعامل بسیار خوبی با تشکل‌های مردمی و دینی در سراسر کشور دارد و همچنین به عنوان تنها مرجع صدور مجوز هیئات مذهبی امکان پیگیری و رسیدگی به مسائل مربوط به هیئات را دارد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سقز یادآور شد: در بسیاری از موارد عدم رعایت شعائر اصیل اسلامی در هیئات ناشی از عدم اطلاع از آنهاست لذا پیش قدم شدن افراد متدین، ریش سفیدان، روحانیون و ائمه جماعات می‌تواند تأثیر بسزایی در اصلاح این امور داشته باشد.
انتهای پیام

captcha