حضور 610 هیأت مذهبی کردستان در برنامه‌های دهه اول محرم
کد خبر: 3841711
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

حضور 610 هیأت مذهبی کردستان در برنامه‌های دهه اول محرم

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: برنامه‌های دهه اول محرم امسال با حضور 610 هیئت مذهبی، 250 مبلغ آقا و بانو و 500 مداح در سراسر استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 21 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: برنامه‌های دهه اول محرم امسال با حضور 610 هیئت مذهبی، 250 مبلغ و مبلغه و 500 مداح در سراسر استان کردستان برگزار شد.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم استان کردستان از برنامه‌های مذهبی و ملی و ارادت ویژه اهل سنت استان کردستان به اهل بیت افزود: استقبال اهل سنت از برنامه‌های ایام محرم نیز بیانگر ارادت آنان به امام حسین(ع) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان حضور هیئات مذهبی اهل تسنن در بقاع متبرکه، برگزاری محافل و مجالس قرآنی، پخت و توزیع غذای نذری بین مناطق محرم استان و حضور در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را از برنامه‌هایی دانست که به همت هیئات مذهبی اهل تسنن سنندج پیگیری و انجام شد.
وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی در اماکن عمومی را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان برشمرد و بیان کرد: مدیحه‌سرایی مداحان استان و حضور مبلغان بومی و غیربومی در برنامه‌های مختلف نیز از برنامه‌هایی بود که در دهه اول محرم انجام شد.
حجت‌الاسلام کرمی با تقدیر از اصحاب رسانه استان کردستان در انعکاس برنامه‌های دهه اول محرم بیان کرد: صدها عکس، گزارش و خبر در رسانه‌های استان به ویژه در رسانه ملی وخبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری از برنامه‌های محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی منعکس شد که جای تقدیر از خبرنگاران و عکاسان خبری استان دارد.
وی همچنین از فرماندهی انتظامی استان کردستان در ایجاد نظم و امنیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های عزاداری در سطح استان تشکر و اعلام کرد: فرماندهی انتظامی استان همه ساله در پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی همکاری مؤثری با تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان داشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به آغاز برنامه‌های دهه دوم محرم در سطح استان پرداخت و یادآور شد: برگزاری عزاداری‌ در حسینیه و مهدیه‌های سطح استان و همچنین برگزاری جلسات روضه خانگی توسط هیئات مذهبی در دهه دوم محرم نیز پیگیری و انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha