اقامه نماز از ارکان اصلی نهضت عاشوراست
کد خبر: 3841787
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
امام جمعه کوهبنان:

اقامه نماز از ارکان اصلی نهضت عاشوراست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام جعفری گفت: وقتی قرآن می‌خوانیم با اهل بیت(ع)، مهدویت، احکام و دستورات و... آشنا می‌شویم. البته امام حسین(ع) علاوه بر قرائت قرآن، بر اقامه نماز تأکید فراوان داشت و خود در این مسیر به شهادت رسید، چون نماز جزء ارکان نهضت عاشورا بود.

اقامه نماز از ارکان اصلی نهضت عاشورا است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با ایام شهادت امام سجاد(ع) مراسم زیارت عاشورا و روضه‌خوانی با حضور جمعی از عاشقان و عزاداران حسینی روز گذشته، 21 شهریور در زینبیه کوهبنان برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس جعفری در جمع عزاداران حسینی در زینبیه کوهبنان گفت: حضرت سجاد(ع) ۳۵ سال پس از حادثه عاشورا امامت و رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار بودند.
وی ادامه داد: مادر ایشان شهربانو زنی مؤمن و عفیف بود که در زمان تولد حضرت مادرش به شهادت رسید، امام سجاد(ع) در زمان امیرالمؤمنین(ع) متولد شد و زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حادثه کربلا را درک کرد.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: از جمله شاهدان عینی حادثه کربلا امام سجاد(ع) است که حفظ و حراست از انقلاب کربلا را عهده‌دار بود، البته مأموریت تمام اهلبیت حفظ حادثه کربلاست.
وی تأکید کرد: گریه بر امام حسین(ع) و شهیدان کربلا اجر و پاداش فراوانی دارد، ایشان با ذکر مصیبت‌های کربلا یاد و خاطره شهیدان روز عاشورا را گرامی داشتند، در حالی که خفقان خاصی بر جامعه حاکم بود.
وی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) نهضت اسلامی، قرآنی و دینی است، لذا در تاریخ ماندگار شد و امروز شاهد آثار نهضت حسینی هستیم.
حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: فرزندان امام سجاد همه انقلابی بودند و علیه حکومت جور به منظور خون‌خواهی شهدای کربلا قیام می‌کردند و گاه هم به شهادت رسیدند.
وی افزود: هر کس بر امام حسین(ع) خالصانه گریه کند، بهشت بر او واجب می‌شود، البته زیارت امام حسین(ع) در تمام مناسبت‌ها از جمله عید غدیر، نیمه شعبان ، شب‌های قدر و... وارد شده است.
جعفری گفت: سرور و سالار شهیدان در ایام زندگی، در کربلا، شب عاشورا حتی بعد از شهادت سر بریده‌اش قرآن خواند. لذا عزادار واقعی کسی است که با قرآن انس بگیرد.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: اگر حضرت امام خمینی(ره) ماندگار تاریخ شد، به دلیل عشق و علاقه به قرآن و قرائت این کتاب آسمانی بود.
وی بیان کرد: وقتی قرآن می‌خوانیم با اهل بیت(ع)، مهدویت، احکام و دستورات و... آشنا می‌شویم، البته امام حسین(ع) بر اقامه نماز تأکید فراوان داشت و خود در این مسیر به شهادت رسیدند چون نماز جزء ارکان نهضت عاشورا بود پس نماز را کمرنگ و سبک نشماریم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha