مسلمانان برای رسیدن به رستگاری ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشند
کد خبر: 3841824
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

مسلمانان برای رسیدن به رستگاری ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشند

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج ماه محرم را ماه ایثار، شهادت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ما مسلمانان برای رسیدن به رستگاری باید همواره ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 22 شهریورماه در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته سنندج ماه محرم را ماه ایثار، شهادت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: ما مسلمانان برای رسیدن به رستگاری باید همواره ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشیم.
وی شهادت امام حسین(ع) و یارانش رایک درد بزرگ برای جهان اسلام عنوان کرد و افزود: روح و سرشت فرزند پیامبر(ص) سرشار از آزادگی، اخلاق و پایبندی به آموزه‌های دینی بود.
امام جمعه سنندج با اشاره به ایثار و از جان گذشتن امام حسین و یارانش بیان کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تعلیم درس ایثار و آزادگی به مسلمانان جهان فدا کرد.
وی عنوان کرد: براساس دستورات قرآن و شریعت اسلام همه مسلمانان باید در مقابل ظلم و زورگویی ظالمان ایستادگی کنند و در دفاع از مظلوم هیچگاه کوتاهی نکرده و پاسدار حقوق ملت‌های ضعیف باشند.
ماموستا خدایی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر واجب بودن مقاومت مسلمانان در برابر ظلم دشمنان به عنوان یک وظیفه شرعی بیان کرد: با اتحاد و یکپارچگی جامعه اسلامی زمینه شکست دشمنان اسلام محقق می‌شود.
وی در ادامه شرکت در نماز جمعه را واجب دانست و اعلام کرد: اگر انسان مسلمان سه جمعه مکرر بدون عذر موجه در نماز جمعه شرکت نکند، از فرمان الهی سرپیچی و از دین اسلامی نیز فاصله گرفته است.
امام جمعه سنندج با تأکید بر لزوم توجه به توبه برای بازگشت از گناهان یادآور شد: ترک محرمات، انجام کارهای پسندیده، دوری از اخلاق ناشایست و پیروی از دستورات خداوند و پیامبر(ص) ضامن سعادت دنیوی و اخروی است.
انتهای پیام

captcha