توفیق طرح نائب‌الشهید و حسینیه کودکان در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 3841879
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

توفیق طرح نائب‌الشهید و حسینیه کودکان در حرم بانوی کرامت

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی آستان بانوی کرامت گفت: در دهه اول محرم طرح نائب‌الشهید در حرم مطهر بانوی کرامت اجرا شد که در قالب این طرح زائران به نام شهدایی از جمله شهدای جبهه مقاومت در مراسم‌های عزاداری حضور یافته و به یاد آن‌ها به عزاداری می‌پرداختند.

توفیق طرح نائب‌الشهید و حسینیه کودکان در حرم بانوی کرامت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان بانوی کرامت پنجشنبه، 21 شهریور در نشست بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های دهه اول محرم و مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، راه‌اندازی حسینیه کودک و خردسال در شبستان نجمه خاتون را یکی از نقاط قوت برنامه‌ها دانست که مداحی و مراسم عزاداری متناسب با سن این افراد اجرا کرد.

وی از برگزاری مراسم‌های عزاداری به زبان‌های مختلف در شبستان حضرت زهرا(س) یاد کرد و گفت: امیدواریم با فراهم‌آوردن زمینه‌های تردد افراد به این شبستان بتوانیم برنامه‌های فرهنگی دیگر را نیز در شبستان حضرت زهرا(س) دنبال کنیم.

معاون فرهنگی آستان بانوی کرامت گفت: در دهه اول محرم طرح نائب‌الشهید در حرم مطهر بانوی کرامت اجرا شد که در قالب این طرح زائران به نام شهدایی از جمله شهدای جبهه مقاومت در مراسم‌های عزاداری حضور یافته و به یاد آن‌ها عزاداری می‌‌کردند.

وی ادامه داد: موزه آستان مقدس جلوه‌های عاشورایی را به‌صورت یکجا چینش کرده و به نمایش گذاشته است که نوع چینش و سیر محتوایی این آثار قابل توجه است و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه صفر از این مجموعه بازدید کنند.

احمدی گفت: مراسم‌ تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به شیوه مطلوب در حرم مطهر دنبال شد، هرچند نقاط ضعفی نیز داشت که امیدواریم سال آینده این ضعف‌ها را شاهد نباشیم.

جلال بیطرفان

انتهای پیام

captcha