توزیع بیش از ۱۶۷ بسته «مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان کردستانی
کد خبر: 3841891
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

توزیع بیش از ۱۶۷ بسته «مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان کردستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از توزیع ۱۶۷ بسته آموزشی و لوازم‌التحریر با اجرای طرح مهر تحصیلی و از محل اجرای نیات واقفان، بین دانش‌‌آموزان نیازمند استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، به اجرای طرح «مهر تحصیلی» در آستانه بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی با هدف اجرای امینانه نیت موقوفات مرتبط با کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان در استان کردستان اجرا شد.

وی افزود: با اجرای این طرح و از محل اجرای نیات واقفان ۱۶۷ بسته آموزشی و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح، ۱۲۲ بسته وسایل آموزشی وتحصیلی دوره متوسطه و ۴۵ بسته تحصیلی دوره ابتدایی از محل موقوفه واقفان خیراندیش تهمینه مجید دخت و عبدالله احمد نسب در سنندج و شیخ جعفر و میرمحمود حسینی در قروه به ارزش ۲۱۵ میلیون ریال در اختیار دانش‌آموزان مستعد نیازمند قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح در سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار اجرا شده است، بیان کرد: گروه‌های هدف طرح مهر تحصیلی دانش‌آموزان مستعد نیازمند، ایتام و دانش‌آموزان زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و دیگر دانش‌آموزان نیازمند هستند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: طرح مهر تحصیلی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در امر کمک به تحصیل دانش‌آموزان است که همه ساله در آستانه ماه مهر و شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود که استان کردستان دارای دو هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.
انتهای پیام

captcha