نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا
کد خبر: 3841977
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به نقش ارزشمند حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) با ایفای نقش بسیار ارزنده‌ و رشادت‌های خود در حادثه کربلا، حماسه حسینی را برای همیشه در تاریخ بشری ماندگار کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در مراسم تجمع بانوان عاشورایی که امروز، 23 شهریورماه در مسجدجامع شهر قروه برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته زنان در طول تاریخ بشری اظهار کرد: در طول تاریخ، نقش‌های برجسته زنان، در بردارنده برگ‌های زرینی از تاریخ بوده است.

وی افزود: به یقین در مقاطع حساس و مهم تاریخی، این نقش‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود، زمانی که واقعه‎ خونینی همچون واقعه‎ی کربلا اتفاق می‌افتد، به نتیجه رساندن چنین هدف و رسالت الهی و تحقق آن نیازمند وجود افراد شجاع و دلیری همچون حضرت زینب(س) است تا این پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برساند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به هاجر مادر حضرت اسماعیل در اطاعت امر خداوند اشاره و بیان کرد: جوشیدن چاه زمزم در آن بیابان خشک نشان از رحمت الهی و سعی و تلاش خالصانه توأم با توکل حضرت هاجر(س) دارد و ایشان بعد از جوشیدن آب از دل خاک سر سجده بر آستان ذات الهی گذاشته و خدا را شکر می‌کند.

وی آسیه همسر فرعون را یکی دیگر از زنان برتر در خدا شناسی برشمرد و بیان کرد: آسیه همسر فرعون زنی که زیر بار شوهر متجاوز و قدرتمند خود نمی‌رود و این جاست که شوهری در حد فرعون نمی‌تواند راه گمراهی را بر او تحمیل کند و به خدا ایمان می‌آورد و راه خدا و حق را انتخاب می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی حضرت خدیجه(س) را به عنوان یکی دیگر از زنان نقش‌آفرین در راه اسلام و قرآن دانست و اعلام کرد: حضرت خدیجه(س) کسی بود که تمام ثروت و دارایی خود را در راه نشر دعوت به اسلام در اختیار پیامبر(ص) گذاشت و جزء اولین کسانی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و او را در راه رسیدن به هدفش کمک و یاری کرد.

وی افزود: از آنجا که خداوند حضرت فاطمه(س) را نمونه تمام فضائل و ارزش‌های انسانی قرار داد و به عالی‌ترین مقامات از لحاظ معنوی رسید پس باید گفت هیچ تفاوتی در میدان رشد و تکامل معنوی میان زن و مرد نیست و زن هم می‌تواند به بالاترین مقامات از لحاظ معنوی و انسانی برسد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به نقش ارزشمند حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا اشاره و اعلام کرد: حضرت زینب(س) با ایفای نقش بسیار ارزنده‌ و رشادت‌های خود در حادثه کربلا، حماسه حسینی را برای همیشه در تاریخ بشری ماندگار کرد.

وی افزود: نقش ارزنده ایشان علاوه بر محافظت از امام سجاد(ع) و اطفال و اسرای کربلا، تلاش در رساندن پیام امام حسین(ع) به سراسر جهان بوده است.‌

آیت‌الله حسینی‌‌شاهرودی حضرت زینب(س) را پیام‌رسان واقعه کربلا معرفی کرد و یادآور شد: خطبه حضرت زينب(س) در مسجد كوفه و بيان واقعيت‌های آن، اولين ضربه را بر پيكر حكومت جعلی اموی وارد کرد.
انتهای پیام

captcha