طرح «خانه‌های بهشتی» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3842004
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

طرح «خانه‌های بهشتی» در کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در استان کردستان گفت: ۷۵ مراسم روضه خانگی به نام «خانه‌های بهشتی» از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی، مردم و خیرین در استان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو یا ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برنامه‌های دهه دوم محرم به صورت مردمی و با مدیریت خود هیأت‌های مذهبی استان و در فضاهای بسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دهه دوم محرم در استان کردستان افزود: 75 مراسم روضه خانگی به نام «خانه‌های بهشتی» توسط مسئولان هیئات مذهبی، مردم و خیرین برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: 25 هیئت مذهبی استان کردستان در برنامه‌های دهه دوم محرم حضور دارند و 24 مکان در استان برای اجرای دعاهای ندبه، توسل و زیارت عاشورا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: به مناسبت دهه دوم محرم مراسم‌های عزاداری ایام محرم به مدت 10 شب در دو هیئت مذهبی انصارالمهدی و مهدیه سنندج با حضور سایر هیئات مذهبی این شهرستان برگزار می‌شود.

خزاعی افزود: حجت‌الاسلام میرحیدری از اساتید حوزه و دانشگاه و تقوی از مداحان استان سمنان در مراسم مهدیه سنندج حضور و مشارکت دارند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: همچنین حجت‌الاسلام ایرانی از اساتید حوزه و دانشگاه و حیدر درویشی از مداحان استان سخنران و مداح برنامه‌های عزاداری هیئت انصارالمهدی سنندج هستند.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها به مدت ۱۰ شب ادامه دارد و همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور هیئات مذهبی و عموم مردم و مسئولان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha