۴۰ درصد از اراضی محدوده شهر سنندج اموال وقفی است
کد خبر: 3842182
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

۴۰ درصد از اراضی محدوده شهر سنندج اموال وقفی است

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه مسئله وقف یکی از سنت‌های حسنه است، گفت: ۴۰ درصد از اراضی محدوده شهر سنندج از اموال وقفی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال شریعتی، رئیس شورای شهر سنندج دیروز، 23 شهریورماه در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر سنندج با اعضای شورای افتا و روحانیت استان با اشاره به اینکه مسئله وقف یکی از سنت‌های حسنه است، اظهار کرد: 40 درصد از اراضی محدوده شهر سنندج موقوفه و جزء اموال وقفی است.

وی با تأکید بر حفظ اموال وقفی افزود: تمام نهادهای سازمان شهرداری از جمله سیما و منظر شهری، اتوبوسرانی، بازیافت و غیره در راستای رفاه و حفظ آسایش مردم فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: اگر اوقاف، حقوق خود را بدرستی دریافت کند، می‌تواند به نوعی به شهرداری نیز کمک کنند.

شورای روحانیت؛ ناظر شرعی بر مشکلات شهرداری

در ادامه ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: هدف از برگزاری اولین جلسه شورای شهر سنندج با شورای افتای استان، همفکری در رفع مشکلات شهر سنندج توسط روحانیون و عضو شورای شهر است.

وی بیان کرد: شورای روحانیت به عنوان ناظر شرعی بر روی مشکلات شهرداری ابتدا با توجه به مسائل شرعی و دیدگاه امام شافعی مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ماموستا بهمنی بیان کرد: برخی از مسائل و موضوعات در زمینه مسائل فقهی پیش می‌آید که شورای روحانیت نمی‌تواند، بدون سند و مدرک و تحقیق آن را تأیید کند.

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات وقفی شهرستان سنندج که شورا و شهرداری با آن مواجه هستند، یادآور شد: شورای روحانیت زمانی می‌تواند به مسائل وقف ورود پیدا کند که وقف نامه هایی در اختیار داشته و طبق نظر واقف اقدام کند.

نهضت امام حسین(ع) برای تمام اقشار جامعه مفید است

در ادامه ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج هم در ادامه جلسه گفت: اگر از دیدگاه سنت و قرآن به این موضوع بنگریم قرآن و سنت رسول اکرم(ص) دو قلب سالم و مریض را مورد بررسی قرار داده است و در واقع افراد دارای قلب سالم به دور از کینه و حسادت در میان مردم ارائه خدمت می‌دهند و در روز قیامت نیز در حضور خداوند سربلند هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام محرم قرار داریم باید از عاشورای حسینی درس گرفت چرا که نهضت امام حسین برای تمام اقشار جامعه مفید است و بهترین درس‌های زندگی در ایام محرم حاصل می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: امیدواریم شورای شهر خلف وعده نداشته باشند و امورات مردم را در اولویت فعالیت خود قرار بدهند چرا که در روز قیامت باید جوابگو باشند و برای رضای خداوند و ناامید نکردن مردم از هر نوع خدمتی کوتاهی نکنند.

وی بیان کرد: یکی از آثار و نشانه‌های قلب مریض خلف وعده نسبت به مردم و جامعه است، در این راستا مسئولان باید در تلاش باشند صادقانه مشکلات مردم را حل کنند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه حیدر مصطفوی، یکی از اعضای شورای افتا یادآور شد: جامعه روحانیون شهر سنندج در هر حوزه شهرداری و هر مسائلی با تحقیق و بررسی جوابگو خواهد بود.
انتهای پیام

captcha