۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات کردستان شناسایی شد
کد خبر: 3842585
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات کردستان شناسایی شد

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در حوزه سرمایه گذاری موقوفات بیش از ۳۰ مورد فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 25 شهریورماه در نشست تخصصی وقف که با حضور نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: مردم کردستان مردمی متدین و معتقد به سنت‌های دینی بالاخص سنت حسنه وقف هستند.
وی با اشاره به وجود ۵۵ متولی و موقوفه غیر متصرفی در استان افزود: بسیاری از موقوفات استان غیر متصرفی هستند و توسط متولیان مدیریت می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: موقوفات شاخصی در استان کردستان وجود دارند که این نشان از اهتمام مردم این دیار از قدیم‌الایام به موضوع وقف دارد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری موقوفات بیش از ۳۰ مورد فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: تعداد زیادی موقوفه نیز از قدیم‌الایام وقف شده ولی ثبت و شناسایی نشده‌اند که باید زمینه لازم برای شناسایی و صیانت از این موقوفات با حمایت نمایندگان مجلس فراهم آید.
حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌هایی که جنبه خدمت گذاری و خدمت دهی داشته باشد بستر لازم برای افزایش بهره‌وری این موقوفات فراهم شود.
وی یادآور شد: نیت اوقاف برای سرمایه گذاری افزایش خدمت دهی به مردم و موقوفات است و تلاش داریم با شفاف‌سازی و اجرای امینانه نیت واقفان گامی در راستای توسعه سنت حسنه وقف در استان برداریم.
انتهای پیام

captcha