بازدید بیش از 100 هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان شهدای کردستان
کد خبر: 3843123
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

بازدید بیش از 100 هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان شهدای کردستان

گروه سیاسی- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: امسال بیش از 100 هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان‌های شهدای استان کردستان بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما پیروز هستیم»، اظهار کرد: 500 برنامه جهت بزرگداشت این هفته در سطح استان برنامه ریزی شده است.
وی به برنامه‌های بزرگداشت هفته مقدس در استان اشاره کرد و افزود: دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان با نماینده ولی فقیه در استان، رژه نیروهای مسلح، حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار شهدای دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و حضور فرماندهان در نماز جمعه و سخنرانی آنها پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: یادواره شهدای روستایی در روستای نشور و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان است.
وی اعلام کرد: شش هزار و 725 پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان کردستان ساکن هستند که بیشترین تعداد آنها با دو هزار و 900 نفر در شهرستان سنندج ساکن هستند.
سردار مالکی در ادامه با اشاره به وجود 34 شهید گمنام در کردستان، عنوان کرد: 15 نقطه یادمانی هم در کردستان وجود دارد که نصف آنها تکمیل شده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسند.
وی عنوان کرد: امسال بیش از 100 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های شهدای استان کردستان بازدید کردند و همچنین تعدادی بیشتر از این آمار نیز از مردم کردستان از یادمان‌های شهدای استان بازدید کردند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه به انجام مقدمات احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان اشاره و ذکر کرد: زمین مورد نیاز برای این مجموعه فراهم شده است که انتظار داریم در ردیف بودجه ملی قرار گیرد و کار احداث آن آغاز شود.
وی در پایان به چاپ 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلفی به مناسبت هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان برپا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha