7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 3843258
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیین اختتامیه طرح حفظ یک ساله در زنجان برگزار شد و 7 نفر از حفاظ تجلیل شدند.

7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیین اختتامیه دوره حفظ یک ساله کل قرآن کریم، شب گذشته، 27 شهریورماه با تجلیل از فارغ‌التحفیظان این طرح در جامعه‌القرآن کریم زنجان برگزار شد.
محمدیاسین توفیقی و ابوالفضل عباسی با 9 سال سن کوچکترین حفاظ امسال این طرح بودند. حسین غنیمتی 11 ساله، محمدصدرا عزیزی 12 ساله، امیرمحمد قدیمی 12 ساله، ابوالفضل نجفی 13 ساله و ابوالفضل نوری 14 ساله امسال موفق به حفظ کل قرآن کریم در طول یک سال شدند.
امیرمحمد قدیمی قرآن‌آموز 12 ساله در مورد فعالیت خود در جامعه‌القرآن می‌گوید: در یک سال قرآن را حفظ کردم. از پیش‌دبستانی وارد فعالیت‌های قرآنی شدم، خواهرم هم حافظ قرآن بود و دوست داشتم مثل خواهرم قرآن را حفظ کنم.
وی ادامه داد: وقتی در محافل و جاهای مختلف قرآن را تلاوت می‌کنم و دوستانم صوتم را می‌شوند، علاقه‌مند می‌شوند که حفظ یا روخوانی قرآن را شروع کنند. من سال گذشته در مسابقات دارالقرآن کشوری رتبه اول را کسب کردم.
محمدیاسین توفیقی دیگر حافظ قرآن هم ابراز کرد: از یک سال قبل در کلاس‌های حفظ یک ساله شرکت کردم . هر روز 1.5 صفحه از قرآن را حفظ و 2 جزء را با مربی مرور می‌کردیم.
وی افزود: باادب بودن و احترام گذاشتن به بزرگترها از مهمترین چیزهایی است که از قرآن یاد گرفتم و وقتی قرآن را حفظ می‌کنی همه از شما خوششان می‌آید.
مادر محمدیاسین هم در ادامه بیان کرد: پسرم را از 4 سالگی به کلاس‌های قرآنی می‌آوردم و با حفظ و روخوانی آشنا بود. استادانش او را تشویق کردند تا در طرح حفظ یک ساله شرکت کند و توانست با همت خودش و کمک مربیان موفق شود و امیدوارم در این راه ثابت قدم بماند.
وی در مورد تربیت قرآنی فرزندان تصریح کرد: احساس می‌کنم هر کس در این راه قدم گذارد، هم این دنیا و هم آن دنیای او تضمین می‌شود. بچه‌های قرآنی در تصمیم‌های آینده زندگی راحت‌تر می‌توانند راه درست را انتخاب کنند و در تصمیمات مردد نمی‌شوند.
تربیت 400 حافظ در جامعه‌القرآن
مهری خدیری، مدیر شعبه خواهران جامعه القرآن الکریم زنجان اظهار کرد: طرح تخصصی حفظ کل قرآن در یک سال از طرح‌های موفق جامعه‌القرآن است که چندین سال متوالی در استان زنجان اجرا می‌شود و تعدادی از قرآن‌آموزان علاقه‌مند و مستعد بعد از ثبت‌نام در یک دوره آزمایشی 3 ماهه تابستان شرکت می‌کنند تا پس از کسب نمره قبولی در این دوره و مصاحبه با خانواده‌ها و اطمینان از ظرفیت فرد، وارد طرح یک ساله حفظ می‌شوند.
وی ادامه داد: در دوره 3 ماهه آزمایشی، حدود 50 نفر یا بیشتر ثبت‌نام می‌کنند که از میان آن‌ها بین 10 تا 20 نفر به دوره حفظ یک ساله راه می‌یابند. امسال در واحد برداران 7 نفر و در واحد خواهران، 8 نفر فارغ‌التحفیظ شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه این ششمین سال اجرای طرح حفظ یک ساله است، یادآور شد: به طور متوسط سالانه 15 نفر از این طرح حافظ کل قرآن کریم می‌شوند. ضمن اینکه در طرح‌های مقطعی نیز تعداد زیادی فارغ‌التحفیظ می‌شوند.
مدیر شعبه خواهران جامعه‌القرآن الکریم زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این موسسه بیش از 100نفر در واحد برادران و 300 نفر در واحد خواهران موفق به حفظ قرآن شدند.
7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدند
7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدند
7 نفر از حفاظ طرح یک ساله حفظ قرآن در زنجان تجلیل شدند
انتهای پیام
captcha