دوری از علوم معنوی جامعه را به زوال می‌کشاند
کد خبر: 3843413
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

دوری از علوم معنوی جامعه را به زوال می‌کشاند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه علم تنها مختص مسائل دینی نبوده است، گفت: تمام علومی که زمینه‌ساز دفع جهل جامعه باشد، مورد تأکید اسلام است، هرچند دوری از علوم معنوی و دینی جامعه را به زوال می‌کشاند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه موقت سنندج، امروز، 29 شهریورماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه با اشاره به اهمیت علم و دانش از دیدگاه دین اسلام اظهار کرد: علم و دانش از دیدگاه دین اسلام دارای ارزش والایی بوده و در قرآن کریم بر جستجوی علم و دانش بارها تأکید شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال خود اولین معلم، پیامبران و انسان‌هاست، افزود: در این راستا دانش آموزان و دانشجویان باید با بهره‌گیری از فرصت کسب علم و آگاهی مسیر رشد و پیشرفت جامعه در آینده فراهم کنند.

امام جمعه موقت سنندج دانش و آگاهی را بزرگترین سرمایه هر کشور دانست و بیان کرد: جوانان باید سعی کنند تا با زمینه‌سازی رشد علم و دانش در کشور ریشه بسیاری از مشکلات و مسائل پیشرو جامعه را بخشکانند.

وی بیان کرد: علما و معلمان چراغ روشنایی هر جامعه هستند و برهمین اساس یک عالم با بهره‌گیری از علم خود می‌تواند کشور را اصلاح و زمینه ارتقای جامعه را فراهم کند.

ماموستا رستمی وجود دانشمندان و متخصصان در بخش‌های مختلف علمی را ناشی از توانمندی جوانان ایرانی دانست و گفت: جوانان در راستای پیشرفت، آبادانی و رفع مشکلات موجود تمام همت خود را بکار گیرند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه علم تنها مختص مسائل دینی نبوده است گفت: تمام علومی که زمینه‌ساز دفع جهل جامعه باشد، مورد تأکید اسلام است، هرچند دوری از علوم معنوی و دینی جامعه را به زوال می‌کشاند.

وی در پایان تأکید کرد: تبعیت از الگوهای غربی شایسته یک جوان مسلمان نیست و یک جوان مسلمان باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی حساسیت خاصی داشته باشد.
انتهای پیام

captcha