برگزاری نخستین «مشاعره عاشورایی» در بیجار
کد خبر: 3843483
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

برگزاری نخستین «مشاعره عاشورایی» در بیجار

گروه فرهنگی ــ نخستین «مشاعره عاشورایی» از سوی حوزه هنری شهرستان بیجار و در ادامه سلسله برنامه‌های مشاعره امروز، ۳۰ شهریورماه در مجتمع نور شهرستان بیجار برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حوزه هنری شهرستان بیجار به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی و در ادامه سلسله برنامه‌های مشاعره همزمان با ایام محرم نخستین مشاعره عاشورایی را با حضور پنج شاعر بیجاری در مجتمع شهرستان بیجار برگزار شد.

ناصر قربان‌پور، سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بخش گسترده‌ای از ادبیات ایران نشأت گرفته از حماسه عاشوراست.

وی افزود: این حماسه چه بین شاعران اهل تشیع و چه شاعران بزرگ اهل سنت در ایران و دیگر کشورها به عنوان یک حماسه بزرگ بشری مورد توجه قرار گرفته و اشعار بسیار نغزی در باب آن سروده شده است.

قربانپور با اشاره به ضرورت گسترش و بازخوانی این سروده‌ها بیان کرد: در این برنامه مشاعره تمام شرکت‌کنندگان در رده‌‌های سنی متفاوت از پیران عرصه شعر و ادب تا کودکانی آتیه‌‌دار این عرصه که به زیبایی سروده‌های عاشورایی شاعران بزرگ این سرزمین را به حافظه سپرده بودند را در یک رقابت زیبا بازخوانی کردند.

وی بیان کرد: در ایام محرم در کنار این برنامه مشاعره، نمایشگاه عکس آثار برگزیده پنجمین سوگواره قاب شیدایی در محل گالری مهر، اکران رایگان فیلم عاشورایی و اعلام فراخوان ششمین سوگواره ملی قاب شیدایی را در کنار نشست‌ها و برنامه‌های مختلف با موضوع عاشورا در محل حوزه هنری بیجار را برگزار کرده است.

یادآور می‌شود که در این برنامه مشاعره عاشورایی که تعدادی از مسئولان شهرستانی از جمله معاون فرماندار و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان برنامه‌های مشاعره حضور داشتند، شرکت‌کنندگان در مدت زمان 2 ساعت با استفاده از اشعار سروده شده توسط شاعران ایران زمین در موضوع عاشورایی به رقابت پرداخته و در پایان با اهدای لوح و هدیه از آنان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha