برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در کردستان
کد خبر: 3843617
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه اول و جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستان ۳۱ شهریور ماه در مدارس ابتدایی استان برگزار می‌شود.

صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در جشن غنچه‌ها 24 هزار نفر از نوآموزان پیش دبستان استان در مدارس و مراکز دوره پیش دبستانی و به همراه اولیای نوآموزان حضور دارند.

وی افزود: همچنین با حضور بیش از 27 هزار دانش‌آموز پایه اول کردستانی جشن شکوفه‌ها در کلیه مدارس ابتدایی استان اجرا و آئین نمادین این جشن نیز با شرکت مسئولین استان و شهرستان در مدارس مجری برگزار می‌شود.

عبداللهی هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها را آشنایی دانش‌آموزان و نوآموزان با محیط مدرسه و عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و مراکز پیش ‌دبستانی و کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی در فضایی پرشور و نشاط عنوان کرد.

وی در پایان با تأکید بر حضور اولیا در مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها؛ ابراز امیدواری کرد: با ایجاد فضایی مناسب در این روز زمینه را برای حضور بانشاط دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی بیش از پیش فراهم کنیم.

یادآور می‌شود که آئین نمادین استانی جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با حضور مسئولان استانی، دانش‌آموزان پایه اولی و نوآموزان پیش دبستانی و اولیای آنان روز یکشنبه 31 شهریور ماه در دبستان بدر ناحیه دو سنندج برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha