شایستگی‌های اخلاقی در دانش‌آموزان نهادینه شود
کد خبر: 3843992
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

شایستگی‌های اخلاقی در دانش‌آموزان نهادینه شود

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: فلسفه اصلی تعلیم و تربیت این است که بتوانیم شایستگی‌های اخلاقی را بین دانش‌آموزان نهادینه کرده و آنان را برای آینده‌ای روشن مهیا کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با سرود دسته جمعی دانش‌آموزان و خوش آمدگویی‌های مجری در میان شور و شعف نوآموزان و کلاس اولی‌ها همزمان با سراسر کشور امروز، 31 شهریورماه در مدرسه بدر سنندج برگزار شد.
رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن خوش آمدگویی به دانش‌آموزان برای حضور در مدارس تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: خانواده و مدرسه در کنار هم باید برای تربیت درست آینده‌سازان کشور تلاش کنند.
وی افزود: فلسفه اصلی تعلیم و تربیت این است که بتوانیم شایستگی‌های اخلاقی را در میان دانش‌آموزان نهادینه کرده و آنان را برای آینده‌ای روشن مهیا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: اگر فضای کلاس و مدرسه این آمادگی را داشته باشد که دانش‌آموزان را با فضایل نیک انسانی آشنا کرده و شایستگی‌های اخلاقی مثبت را در آنان نهادینه کند، در آن صورت مدارس ما موفق عمل کرده است.
وی اعلام کرد: مدیر، معاون، معلم، مربی پرورشی، مشاور باید به همراه خانواده‌های دانش‌آموزان برای تربیت صحیحی که دانش‌آموز بتواند خوب و بد خود را تشخیص دهد، تلاش کنند چراکه با این مهم توانسته‌ایم یک جامعه مترقی و متحولی را پایه‌گذاری کنیم.
قربانی بیان کرد: اگر بعد از پایان سال تحصیلی همین ذوق و شوق روز اول را در دانش‌آموزان حفظ کرده باشیم، می‌توانیم ادعا کنیم که راه را درست رفته‌ایم در غیراینصورت باید در آموزش‌هایمان تجدید نظر کنیم.
وی تاکید کرد: برای اینکه دانش‌آموزان با علاقه درس بخوانند، محیط مدرسه باید شاداب و با نشاط بوده و تمام‌ عوامل مدرسه با رفتار خوب خود زمینه را برای اشتیاق بیشتر آنان به درس و مدرسه فراهم کنند.
صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز همزمان با سراسر کشور ۲۷ هزار دانش‌آموز پایه اول و ۲۴ هزار نوآموز پیش دبستانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
وی بیان کرد: این دانش‌آموزان در بیش از یک هزار و ۹۵۰ مدرسه ابتدایی و ۷۰۰ مرکز پیش دبستانی استان وارد عرصه تعلیم و تربیت شده و سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
وی افزود: هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها آشنایی دانش‌آموزان و نوآموزان با محیط مدرسه و عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و مراکز پیش دبستانی و کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی در فضایی پرشور و نشاط است.
عبداللهی امیدواری کرد: با ایجاد فضایی مناسب دراین روز زمینه را برای حضوربا نشاط دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی فراهم کنیم.
وی اعلام کرد: امسال 158 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان کردستان به عرصه‌های تعلیم و تربیت ورود پیدا می‌کنند و سال تحصیلی خود را با شور و شعف آغاز می‌کنند.
انتهای پیام

captcha