300 هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند
کد خبر: 3844272
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

300 هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امروز سال تحصیلی جدید را با حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، ۲۴ هزار فرهنگی، سه هزار و ۹۰۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار کلاس درس در استان کردستان آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که امروز، اول مهرماه در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز سال تحصیلی جدید را با حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، ۲۴ هزار فرهنگی، سه هزار و ۹۰۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار کلاس درس آغاز می‌کنیم.
وی افزود: به برکت حضور دانش‌آموزان مستعد و تلاش همکاران فرهنگی و پشتیبانی مسئولان سال گذشته آموزش و پرورش در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است که امیدواریم امسال این موفقیت‌ها بیشتر شود.
قربانی بیان کرد: سال گذشته در بحث نیروی انسانی بعد از گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی هم با کمبود مواجه بودیم که امسال با همکاری ستاد این کمبودها بسیار کمتر شده است.
وی به تجهیز 150 مدرسه محروم استان اشاره و عنوان کرد: امسال برای مدارس محروم استان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین در راستای تامین فضای فیزیکی با کمک خیرین و سپاه بیت‌المقدس کمک‌های خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: صبغه کار ما بر پیگیری و اجرای سند تحول بنیادین که مورد مطالبه رهبری و تمام مسئولان بوده است و در این راستا تأکید ما بر اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.
وی عنوان کرد: در سند تحول بنیادین شش ساحت علم و فناوری، بهداشت و تندرستی، دین و اخلاق، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی هنر و زیباشناختی تدوین شده است که در تعلیم و تربیت اگر به این شش ساحت توجه شود، موفق خواهیم بود.
قربانی عنوان کرد: در این راستا ما در تلاشیم با تعلیم و تربیت تمام ساحتی بتوانیم انسان‌های شایسته، بایسته، جامع، کامل و بالنده برای آینده کشور تربیت کنیم.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم که امسال نیز با حمایت و پشتیبانی مسئولان و خانواده‌های دانش‌آموزان شاهد تحولات خوبی در عرصه تعلیم و تربیت استان کردستان باشیم.
انتهای پیام

captcha