تجربه‌اندوزی در دوران دفاع مقدس؛ عامل صلابت امروز ایران
کد خبر: 3844465
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

تجربه‌اندوزی در دوران دفاع مقدس؛ عامل صلابت امروز ایران

گروه سیاسی ــ رئیس دانشگاه کردستان تجربه‌اندوزی نیروهای کشور را از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این تجربه‌اندوزی در دوران دفاع مقدس موجب اقتدار و صلابت امروز ایران شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که دیروز، یکم مهرماه در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس با وجود سختی‌ها و مشقت‌های زیادی برای کشور، موهبت‌ها و دستاوردهای زیادی نیز داشته که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

وی تجربه‌اندوزی نیروهای کشور را از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و افزود: این تجربه‌اندوزی در دوران دفاع مقدس موجب اقتدار و صلابت امروز ایران شده است.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: برای محک‌زدن قدرت هر کشور تجربه جنگ فرماندهان و نظامیان آن کشور را جویا می‌شوند و وجود این تجربه موجب اقتدار کشور و استواری و صلابت آن شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص مقابله با متجاوزان، بیان کرد: اسلام این الگو را برای ما مشخص کرده که با متجاوزان و متعدیان مقابله و اجازه ندهیم، ظلمی به کشور روا داشته شود.

صادقی با اشاره به اعلام جنگ صدام در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، یادآور شد: در پی این اقدام، بر اساس اعتقادات و اصول و قوانین اسلام، دفاع مقدس صورت گرفت و کسانی که راه دفاع از وطن را پیش گرفتند، شهید شدند.

سرهنگ حسینی، از یادگاران دفاع مقدس در کردستان در ادامه این مراسم عنوان کرد: پیروزی ملت ایران در برابر دو ابرقدرت دنیا را مدیون مؤلفەهای معرفتی دانشگاە در هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی با اشارە بە نیازمندی جامعە بە رعایت مؤلفەهای معرفتی شهیدان افزود: جامعە امروز برای فارغ آمدن بر دشمنان و عبور از بحران نیازمند پیروی و انجام فرمول‌های معرفتی دانشگاە هشت سال دفاع مقدس است.

بە گفتە سرهنگ حسینی، مؤلفەهای تربیتی هشت سال دفاع مقدس عبارتند از، تربیت نیروی انسانی الهی و اجتماعی، تربیت نیروی انسانی مبتکر و خلاق، تربیت نیروی انسانی تکلیف‌گرا و نتیجە گرا، تربیت نیروی انسانی آزاد و آزادە، موازنە اقتدار و عطوفت و همچنین ایجاد اتحاد و انسجام و تحکیم وحدت میان امت اسلامی.

وی در پایان سە اصول کلی جنگ هشت سال دفاع مقدس را دفع و رفع تجاوز و تنبیە متجاوزان بیان کرد و گفت: راە جهاد، راە صعب‌العبوری است و هر کس توان عبور از دروازەهای جهاد را ندارد.

یادآور می‌شود، در پایان در این مراسم از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha