موقوفات نقش مؤثری در کم‌رنگ کردن محرومیت در جامعه دارند
کد خبر: 3853048
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

موقوفات نقش مؤثری در کم‌رنگ کردن محرومیت در جامعه دارند

گروه اجتماعی- استاندار کردستان با اشاره به اینکه فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی موقوفات می‌توانند نقش مؤثری در کم‌رنگ کردن محرومیت در جامعه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، ششم آبان ماه به مناسبت دهه وقف در دیدار مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: مجموعە اوقاف کردستان ظرفیت‌های خوبی برای کار تولیدی دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم از هر روشی برای تولید و ایجاد کار برای قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی موقوفات می‌توانند نقش مؤثری در کمرنگ کردن محرومیت در جامعه داشته باشند.
استاندار کردستان بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات باید در راستای تولید و اشتغال به بهره‌برداری برسد و استانداری از تمام طرح‌های این حوزه حمایت می‌کند.
وی بابیان اینکه فرهنگ‌سازی و ارائه خدمات به مردم دو گام نهادینه‌سازی وقف در جامعه است، بر ضرورت به‌کارگیری و صرف درآمد موقوفات در راستای تولید و اشتغال آفرینی برای اقشار ضعیف جامعه تأکید کرد.
مرادنیا اعلام کرد: کسانی در جامعە ما وجود دارند کە در مناطق حاشیە زندگی می‌کنند و دستشان بە جایی بند نیست و با ایجاد مجموعە‌های تولیدی می‌توان بە اشتغال آنان کمک کرد کە این امر نیز موجب معرفی هر چە بهتر وقف در جامعە می‌شود.
وی عنوان کرد: مجموعە اوقاف بە دنبال سودآوری از کارهای تولیدی نیست و سود واقعی آن به‌کارگیری افراد نیازمند و توانمندسازی آنان برای ادارە یک زندگی آبرومندانە است.
حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار گفت: بیش از ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی‌شده و به‌زودی طرح‌های پیشنهادی جهت رفع موانع سرمایه به استانداری ارائه می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های عام‌المنفعه اوقاف و امور خیریه کردستان در یک ماه اخیر یادآور شد: اجرای نیت موقوفات در برپایی مواکب اربعین و پذیرایی و اطعام بیش از ۱۰۰ هزار زائر و همچنین حضور در نواحی حاشیه شهر و توزیع بسته‌های اطعام و لوازم‌التحریر ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

انتهای پیام
captcha