اجرای 60 برنامه عملیاتی پدافند غیرعامل در البرز
کد خبر: 3854398
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

اجرای 60 برنامه عملیاتی پدافند غیرعامل در البرز

گروه اجتماعی- معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز از تدارک 60 برنامه عملیاتی در هفته پدافند غیرعامل در البرز خبر داد و گفت: : اجرای این برنامه‌ها می‌تواند اثرات مثبتی در ارتقای سطح توان علمی، جسمی و دانش آحاد جامعه در مواجهه با آسیب‌ها به خصوص مخاطرات نوظهور در حوزه فضای مجازی داشته باشد.

اجرای 60 برنامه عملیاتی پدافند غیرعامل در البرز

جواد صفایی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز پیشگیری را یکی از اصول مهم در پدافند غیرعامل و تأمین‌کننده نظم و امنیت در سطوح مختلف جامعه که منجر به کاهش هزینه‌های مقابله با جرم می‌شود دانست.
وی با اشاره به تحقق سیاست‌های 13 گانه ابلاغی و تدابیر مقام معظم رهبری در بحث پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل به عنوان اصلی‌ترین دکترین، استراژی و اولویت تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و سرلوحه کار فرماندهان انتظامی در البرز است.
این مسئول بیان کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای حفظ و مصون‌سازی جامعه با جلب مشارکت همگانی در تأمین امنیت آحاد مردم پیگیری و محقق می‌شود و یکی از اهداف و برنامه‌هایی که پلیس همواره به عنوان اولویت اصلی جامعه به دنبال تحقق آن بوده، نهادینه‌کردن مباحث پیشگیری اجتماعی است.
صفایی مطرح کرد: پیشگیری یکی از اصول مهم در پدافند غیرعامل و تأمین‌کننده نظم و امنیت در سطوح مختلف جامعه است که منجر به کاهش هزینه‌های مقابله با جرم برای دولتمردان و شهروندان به خصوص نهاد خانواده خواهد شد.
وی اذعان کرد: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه و یا مجموعه بایدها و نبایدهایی است که بدون استفاده از سلاح و با به کارگیری امکانات موجود با رعایت اصول و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده موجب ارتقای توان و حفظ اقشار مختلف جامعه در مقابل تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز اظهار کرد: فرماندهی انتظامی البرز به مناسبت بزرگداشت هفته ملی پدافند غیرعامل که از هشتم لغایت 14 آبان ماه نامگذاری شده است، با دو نگاه به درون سازمان (کارکنان) و برون سازمان (جامعه) بیش از 60 برنامه عملیاتی را تدارک دیده که در حال اجرا است.
صفایی بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها در هفته پدافند غیرعامل می‌تواند اثرات مثبتی در ارتقای سطح توان علمی، جسمی و دانش آحاد جامعه در مواجهه با آسیب‌ها به خصوص مخاطرات نوظهور در حوزه فضای مجازی و تربیت و مراقبت والدین از فرزندان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha