اختتامیه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی ۲۲ آبان‌ماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3855352
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

اختتامیه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی ۲۲ آبان‌ماه برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی گفت: آئین اختتامیه همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی ۲۲ آبان ماه در پژوهشگاه صفویه اردبیل برگزار خواهد شد.

اختتامیه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی ۲۲ آبان‌ماه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، امید نوریان، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی، امروز، 16 آبان‌ماه در جلسه هماهنگی همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل، اظهار کرد: ۲۴۶ اثر در بخش‌های مختلف همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی از کشور‌های مختلف جهان به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد در ۳ مرحله داوری توسط هیئت داوران تاکنون ۴۳ اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

وی تصریح کرد: آئین اختتامیه همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی ۲۲ آبان ماه در پژوهشگاه صفویه اردبیل برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی افزود: در مرحله نهایی داوری از بین ۴۳ اثر راه یافته هیئت داوران آثار برتر بخش‌های مقالات پژوهشی را معرفی و پژوهشگران آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

نوریان تاکید کرد: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، قم و اردبیل بیشترین آثار پژوهشی را در مرحله نهایی به خود اختصاص داده‌اند و آثار پژوهشگران برجسته از کشور‌های نیجریه، افغانستان و عراق نیز در مرحله نهایی راه یافته است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی یادآور شد: طبق دوره‌های قبلی آثار پژوهشی برگزیده مرحله نهایی به صورت کتاب چاپ و در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: برگزاری همایش گفتگو مناظرات رضوی در استان اردبیل به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به پنجمین دوره خود رسید و تاکنون دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: این رویداد بین‌المللی با استقبال خوب پژوهشگران از کشور‌های اسلامی قرار می‌گیرد و در سال جاری نیز بیش از ۲۴۶ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در دوره‌های گذشته ۲ کتاب برای مقالات پژوهشی در قالب خلاصه مقالات و مقالات برگزیده منتشر شده که به عنوان منبع فرهنگ رضوی نیز شناخته شده است.

اسحاقی تاکید کرد: مناظره و گفتگو در میان ادیان یکی از الزامات جهان امروز برای جلوگیری از هرج و مرج‌های دینی و کشمکش بین ادیان است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: گفتگو و مناظره بهترین راهکار برای از بین بردن اهلام وهابی و گروه‌های تکفیری در جهان اسلام است.

وی یادآور شد: حفظ وحدت به ویژه در جهان اسلام می‌تواند دشمنان را مایوس و دلسرد و نقشه‌های شوم آن‌ها را خنثی کند.

انتهای پیام
captcha