مشارکت دادن اصناف در عرصه پایش و نظارت بازار
کد خبر: 3864390
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

مشارکت دادن اصناف در عرصه پایش و نظارت بازار

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اداره‌کل بازرسی لرستان با اشاره به این‌که اتاق اصناف باید فعالانه‌تر وارد عرصه شود، گفت: تأکید ما روی مشارکت دادن خود اصناف در عرصه پایش و نظارت بازار است.

کم‌فروشی و گران‌فروشی بازار کنترل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، مهدی اصلانی، معاون اداره‌کل بازرسی لرستان، یک‌شنبه، 24 آذرماه، در دیدار با رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف با اشاره به این‌که همه ما باید خود را مکلف به اجرای قانون و رعایت انصاف بدانیم، گفت: در مسئله گران کردن نرخ بنزین بی‌توجهی‌هایی انجام شد که اگر رعایت می‌شد کشور دچار مشکل نمی‌شد.

وی با اشاره به نقش خون شهدا و حضور فعالانه اصناف قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: اگر اصناف در حوزه‌های تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و نظارت بازار حضور داشته باشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اصلانی با اشاره به این‌که هر زمان در اجرای طرح‌های مهم و ملی مردم را محرم دانسته‌ایم موفق عمل کرده‌ایم، تأکید کرد: نظام ما در طول انقلاب تاکنون متکی بر آراء و حضور مردم بوده‌ است و اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز به‌همین دلیل است.

معاون اداره‌کل بازرسی لرستان با بیان این‌که تأکید ما روی مشارکت دادن خود اصناف در عرصه پایش و نظارت بازار است، عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه ما را مکلف کرده که در همه استان‌ها تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که مواظب مردم باشیم، را در نظر داشته باشیم، در این راستا بازرسی برای نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌ها تکلیف دارد که در این رابطه بازرسی فوق‌العاده تشکیل شده‌ است.

وی با اشاره به استقرار هیئت بازرسی هفت نفره در استان، عنوان کرد: وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و همچنین نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اداری کشور است.

اصلانی با اشاره به این‌که اتاق اصناف باید فعالانه‌تر وارد عرصه شود، اضافه کرد: براساس قانون نظام صنفی باید کمیسیون‌های اتاق اصناف به‌ویژه نظارت و بازرسی ایجاد و فعال شوند؛ چراکه در بازار کم‌فروشی و گران‌فروشی را داریم که باید نظارت شوند.

این مسئول با تأکید به ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز از شبکه توزیع کالا، خدمات صنفی و انعکاس تخلفات واحدهای صنفی به اتاق اصناف ایران و کمیسیون‌های مرتبط، اظهار کرد: همچنین شناسایی کالاها و خدمات صنفی دارای اولویت برای قیمت‌گذاری، همکاری با بازرسان و ناظران کمیسیون نظارت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و شعب تعزیرات حکومتی، همکاری با اتحادیه‌های صنفی در شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای جلوگیری از کم‌فروشی، بررسی مصرف بنزین پمپ‌بنزین‌ها و ... هیئتی برای سرکشی به شهرستان‌های استان تشکیل شده‌ است.

انتهای پیام
captcha