حمایت پست‌بانک از واحدهای تولیدی روستایی
کد خبر: 3867748
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

حمایت پست‌بانک از واحدهای تولیدی روستایی

دیگر رسانه‌ها ــ پست‌بانک قریب به شصت هزار شغل تا به امروز از طریق تسهیلات اعطایی ایجاد کرده است و اکنون ۶۰۵۳ باجه روستایی برپاست که فقط به روستاییان خدمات می‌دهند.

به گزارش ایکنا، بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، به مناسبت سالگرد تأسیس این بانک اظهار کرد: تعهد به مأموریت اصلی به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روستائی کشور، حداکثرسازی سود در راستای حداکثرسازی خدمت به هموطنان و مشتریان به ویژه درمناطق روستائی و نهادینه کردن فرهنگ شفافیت در تمامی امور بانک به ویژه امور مالی و اعتباری، برنامه‌محور کردن بانک در امور اجرائی و ارزیابی عملکرد از مهمترین پیش‌فرض‌های پست‌بانک‌ایران برای رسیدن به مدل سودآوری است.

شیری درباره خلاصه عملکرد شاخص‌های مالی بانک اظهار کرد: پست بانک یک بانک دولتی و بورسی است و ۲۴ درصد آن در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و ۲۵ درصد در تابلو به صورت شفاف معامله می‌شود. الان سوال اصلی این است که سال ۹۸ به چه سرانجامی خواهد رسید. محور ما تثبیت فعالیت‌ها و کاهش زیان و نیل به سوددهی بوده است.

وی ادامه داد: خط مقدم بانک‌، شعبات و همچنین برنامه‌های عملیاتی و ستادی است و لذا این برنامه‌ها از سوی همکاران بنده مورد پایش قرار گرفت. در مقاطع سه‌ماهه مجبور هستیم صورت‌های مالی خود را در کدال منتشر کنیم. در ۹ ماهه سال جاری پست بانک توانسته سپرده‌های خود را به میزان ۴۰ درصد رشد دهد.

شیری اظهار کرد: امسال براساس وضعیتی که در اقتصاد حاکم است، حمایت از واحدهای تولیدی و به ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی است. در بخش خدمات حواله‌جات ارزی وارده و صادره نسبت به سال قبل به علت محدودیت‌های ارزی برای سیستم بانکی رشد قابل توجهی نداشته‌ایم.

مدیرعامل پست بانک اظهار کرد: در بخش مطالبات غیرجاری هم که بخشی از منابع سیستم بانکی قفل شده است، اقداماتی برای کاهش این مطالبات انجام داده‌ایم. در زمینه بانکداری الکترونیک، پست بانک سهمی معادل ۵ درصد از ای تی ام‌ها را در اختیار دارد و این رقمی قابل توجه است. درحال حاضر بیش از 3هزار دستگاه‌ خودپردازها (ATM) و 105هزار دستگاه‌ پایانه‌فروش (POS) در اختیار پست‌بانک است.

وی بیان کرد: درآمدهای پست بانک در سال جاری ۳۴ درصد افزایش و بخش هزینه‌ها هم فقط ۳ درصد رشد داشته است. برنامه آتی ما بر این اساس شکل گرفته بود که در آذرماه به سوددهی می‌رسیم و تا پایان سال به ۱۷ میلیارد تومان سود دست پیدا خواهیم کرد. لذا پست‌بانک یک بانک سودده است.

مدیرعامل پست‌بانک گفت: ما تا به امروز قریب به شصت هزار شغل از طریق تسهیلات اعطایی ایجاد کرده‌ایم. در برخی مناطق روستایی عامل خدمات بانکی داریم. الان ۶۰۵۳ باجه روستایی داریم که فقط به روستاییان خدمات می‌دهند. و بنا داریم خدمات خود در مناطق روستایی را توسعه دهیم. همچنین خوشبختانه توانسته‌ایم پست‌بانک را به سوددهی برسانیم.

انتهای پیام
captcha