بیمه جدید برای فعالان قرآنی نداریم/ نزول رتبه خراسان در جذب قرآن‌آموزان آزمون قرآن و عترت
کد خبر: 3876419
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

بیمه جدید برای فعالان قرآنی نداریم/ نزول رتبه خراسان در جذب قرآن‌آموزان آزمون قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امکان بیمه کردن فعالان قرآنی جدید را نداریم، گفت: بودجه‌های قرآنی سال جاری برابر سال گذشته است و هیچ افزایشی در بودجه‌های قرآنی نداشته‌ایم.

بیمه جدید برای فعالان قرآنی نداریم/ نزول رتبه خراسان در جذب قرآن‌آموزان آزمون قرآن و عترتحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه بودجه‌های قرآنی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ هیچ افزایش نداشته است، گفت: یکی از محل‌های هزینه بودجه‌های قرآنی برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های قرآنی و برگزاری آزمون قرآن و عترت است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در مشهد و در کنار آن برگزاری جشنواره‌های قرآنی در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی، بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت برگزاری سالیانه آزمون سراسری قرآن و عترت است که در سال جاری هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در بهمن ماه برگزار شد.

کاهش رتبه خراسان رضوی در جذب قرآن‌آموزان

کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر در ۲۱ شهرستان خراسان رضوی در آزمون قرآن و عترت شرکت داشتند، افزود: خراسان رضوی سال گذشته در جذب قرآن‌آموزان برای این آزمون رتبه اول را کسب کرده بود، اما به دلیل اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در سال جاری مشارکت نداشتند، جمعیت شرکت‌کنندگان کمتر از سال‌های گذشته بود و رتبه دوم را به دست آوریم.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در مشهد همکاری خوبی داشت، اضافه کرد: یکی دیگر از علل ریزش تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون قرآن و عترت سال جاری تغییر رشته‌های آزمونی بود.

وی با اشاره به وجود 115 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در رابطه با بیمه قرآنیان افزود: در حال حاضر بیمه قرآنیان به مشکل کمبود اعتبارات گره خورده است.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی با اشاره به ادامه داشتن بیمه بیمه‌شدگان قبلی فعالان قرآنی، افزود: برای بیمه فعالان قرآنی جدید باید تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق بیمه هنرمندان تنظیم شود.

کاظمی‌‌نسب اضافه کرد: با توجه به اعتبارات بودجه‌ای برنامه‌ای برای بیمه جدید فعالان قرآنی نداریم.

انتهای پیام
captcha